Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg beholdt mitt mellomnavn og tok mannens etternavn når vi giftet oss. Barna fikk dermed samme som meg! Etter noen år la mannen min til mitt mellomnavn så nå heter alle det samme - enkle fornavn, forholdsvis unormalt mellomnavn (finsk), og rart og sjeldent etternavn!
Bruker veldig sjelden mellomnavnet mitt, men vil ha det da det sier noe om meg og hvor jeg kommer fra
guttungen har både mitt og fars etternavn med bindestrek, mitt bakerst. Prøver hardt å stå på at det barnet som er i vente (ikke samme far) skal ha mitt etternavn av flere grunner. Vil at eldstemann ikke skal føle seg utafor om det blir flere barn og de skal hete noe helt annet og at mitt er navn etter plassen jeg/bestefar er fra mens mannen har sånn vanlig navn som halve norge har. Kommer ikke til å ta mannens etternavn om det skulle bli giftemål en gang i tiden, føler jeg miste all identitet ved å ta et navn som ikke stammer fra noe "spesielt". Vi har diskutert navnene med bindestrek, men blir helelr ikke enig om rekkefølgen her...