Etternavn

Begges, akkurat som storebror:) Mitt siste navn som mellomnavn og pappaen sitt som etternavn. Han har et veldig sjeldent etternavn:)

Vi har begge et sjeldent etternavn så har lyst til å bruke begge, men ønsker mellomnavn på lillegutt også men er da redd det blir så langt :/

Jeg og mannen har samme etternavn, jeg tok hans navn da vi giftet oss. 3-åringen har naturligvis samme navn som oss og det skal lillebror også ha.

Jeg synes det er koselig at vi alle har samme etternavn, og har ikke behov for at barna skal ha to etternavn. Det blir så enormt langt. :P

Jeg liker enkle navn, så ett fornavn og ett etternavn per barn er nok. :)

Vi blir ikke riktig enige.... Vil ha mitt som etternavn (da søskenene har det), og hans som mellomnavn, men han vil jo selfølgelig det motsatte, så vi får se hva vi ender opp med..:-)

bare mitt siden mitt er så skjeldent :-)

Det blir begges med bindestrek, ingen har til lyst til å ha sitt som mellomnavn bare, for da forsvinner det jo fort (jeg tar f.eks ikke med meg mellomnavnet fra mamma videre). Vi har begge sjeldne etternavn (mitt er det kun 4 stk i hele Norge som heter), og jeg er veldig knytta til etternavnet mitt, som en del av identiteten min. Så nå gjenstår det bare å bestemme oss for hvilken rekkefølge navnene skal stå i.

Last edited:
Dei store ungane hadde berre faren sitt etternavn frå dei var små, men då vi blei skilt tok eg mitt eget tilbake. Då var guttungen litt trist og lurte på om eg ikkje var i familie med dei lenger, så dei fekk valget om å ha mitt som mellomnavn. Det ville begge to.

Så då får den lille og mitt som mellomnavn og så får h*n mannen min sitt som etternavn.

Både eg og mannen har mellomnavn etter mødrene våre og, men fører ikkje dei vidare.

Når vi gifta oss tok jeg hans etternavn til etternavn, og han tok mitt tidligere etternavn som mellomnavn, så nå heter vi det samme. Det er derfor naturlig at lillegutt også heter begge deler til mellomnavn/etternavn :)

Jeg tok hans etternavn og mitt eget som mellomnavn da vi giftet oss. Barna får bare hans etternavn, altså vårt felles etternavn. De har dobbelt fornavn, og fire navn blir for mye for meg. Uansett om vi skulle hatt enkle fornavn hadde vi nok valgt kun ett etternavn da mitt ikke akkurat er spesielt ;)

Vår gutt skal kun ha etternavnet etter Pappa'n :) Vi er ganske tradisjonelle av oss :) Men vi er forlova, og har planer om å gifte oss etter hvert, så det blir mest naturlig :)

Nr 1 har begge sitt (annen bf) Nr 2 og Nr 3 har mannen sitt. Det har eg og etter vi gifta oss. Så har eg mitt og. Siden Nr 1 har det så beholdt eg det og. Men syntes alltid det var stress selv når eg hadde 2 etternavn som liten. Så ønsker at mine skal ha det enkelt :p

Mine 2 fra ett tidligere forhold har pappans etternavn. Nr tre får også sin fars etternavn :)

Back
Topp