Etternavn

Bebi86

Betatt av forumet
Hvordan skal dere gjøre det med etternavn? Får babyen ditt eller mannen sitt? Enten du er gift eller ugift. Hva har dere tenkt?

Blir det samme som hos storebror, mitt først så gubben sitt. Vi er ikke gift enda, er forlovet. Men når vi gifter oss skal vi ha samme etternavn som ungene, mitt først, så hans sånn at vi alle fire har likt :-)

Vi er ikke gift, og barnet skal kun ha typen sitt etternavn. Begge har etternavn med èn stavelse, og uansett hvilken rekkefølge de står i, så kan det høres ut som ett etternavn, og det blir for dumt. Pluss at hans er mye finere enn mitt :p Jeg vil også skifte til hans om vi en dag gifter oss.

Vi er gift, og begge vi har to etternavn. Jeg har pikenavnet mitt og hans siste navn. Han har et fra mor og et fra far. Barna får et etternavn, det som vi begge har felles :)

Vi er ikk egift men forlovet og vært sammen i 8,5 år. Mini har sambos etternavn, og det kommer denne også til å få. For det første fordi jeg kommer til å ta det når vi gifter oss, og fordi jeg har to etternavn, og begge er to av de vanligste navnene i norge, så ganske kjedelig, mens hans etternavn er kun hans slekt som har. Og fordi det er myyye finere, hehe! :)

En av grunnene til at vi bruker begge etternavnene, er at moren hans heter det samme som meg til fornavn, så når vi en dag gifter oss hadde jeg blitt hetende nøyaktig det samme som henne og det vil jeg helst unngå.... ;-)

Her blir det begges ;) Litt tungt og langt fordi jeg har et langt etternavn så vi skriver navnet på barnet, forbokstaven i mitt og hele etternavnet til sambo ;) Da vi fikk førstemann ville sambo at vi skulle bruke kun hans og det sa jeg var helt greit men da måtte han garantere meg at det ble bryllup en dag også, vel det ble to etternavn ;) Hehe ;)

Ikke gift. Ikke forlova. Men mini har hans etternavn så det kommer lille til å ha og :) mitt er så kjedelig og vanlig. Hans er det bare hans slekt som heter

Vi bor på gård, så han/hun får gårdsnavnet som etternavn og ingen av våre, men det samme som farmoren.

Vi er gift og jeg har tatt mannen min sitt etternavn, så barna får også dette navnet.

Her i huset vet vi rett og slett ikke hvordan det skal gjøres. Vi er ikke gift, og har ingen planer om å bli det i nærmeste fremtid heller. Men vi har to etternavn som vi synes høres rart ut sammen, samtidig som ingen av oss vil gi opp sitt etternavn..blæ!

Vet om flere som vil ha et av hver etternavn, men hvor de ikke passer sammen :) Ei tok sin mors pikenavn som første etternavn og så fikk ungene det som første etternavn (begge har -sen navn).

Her ble det mitt først og så hans. Hadde vært ok med bare hans, men ha ville gjerne at vi skulle bruke begge. Jeg kommer ikke herfra, så ingen andre har mitt navn her. Mens hans er ganske vanlig. Gjør det enkelt å vite hvor barna våre kommer fra da :)

Førstemann har sambo sitt etternavn og et mellomnavn fra min slekt. Etternavnet mitt er finere enn sambo sitt, så egentlig burde vi alle ha hatt det... Men det vil ikke sambo. Nestemann får også sambo sitt. Jeg kommer til å beholde mitt og ta hans i tillegg hvis vi gifter oss noen gang. 

Vi har begge på førstemann, har tenkt å bytte når vi gifter oss :)
Det som er dumt med 2 etternavn er jo at det blir alt for langt med 2 fornavn synes jeg da :)

Vi er ikke gift eller forlovet men barna får kun hans ene etternavn :) vi har begge to etternavn hver så jeg følte vi måtte sette strek et sted så siden han har det kuleste etternavnet tok vi hans :) tenk når Hansen-Jensen skal gifte seg med Olsen-Pettersen.. Da blir jo barna deres Hansen-Jensen-Olsens-Pettersen :P hahaha :)

Jeg og mannen er gift, og da vi giftet oss tok jeg hans etternavn men beholdt pikenavnet mitt som mellomnavn. Barna våre får derfor mitt pikenavn som mellomnavn og så har vi samme etternavn hele gjengen. Hadde vi ikke vært gift hadde barna fått min manns navn som mellomnavn og mitt navn som etternavn. 

TulleHøna skrev:
Ikke gift. Ikke forlova. Men mini har hans etternavn så det kommer lille til å ha og :) mitt er så kjedelig og vanlig. Hans er det bare hans slekt som heter

Signerer denne til punkt og prikke :-)

Babyen får mannens etternavn fordi jeg også har tatt det :) Så det blir nok det naturligste

Back
Topp