Etternavn

Det kommer jo litt an på etternavnene da. Dersom den ene heter Hansen og den andre Olsen blir det kanskje ikke helt det samme. Men jeg og min mann har begge ganske spesielle etternavn.

Hos oss får barnet bare ett etternavn. Nemlig mitt og mannen min sitt satt sammen med en bindestrek (Hansen-Olsen)

Hvilket som kommer først bør man vel velge ut i fra hva som passer best. Men jeg var i alle fall ikke interessert i å gjøre etternavnet mitt til mellomnavn. Mye enklere å velge vekk ett mellomnavn enn deler av et etternavn [;)].

Og hvorfor skal egentlig mors etternavn alltid være det som ender opp med å bli til mellomnavn eller fjernet helt?

Eg har to navn, mens han har fire. Ser vell ut til at veslejento får fira navn ho og. Anne Karoline ******** *****. Tungvint!!

Vår får mitt som mellomnavn og hans som etternavn .. vi er samboere så har hvert vårt etternavn. Hvis vi noen ganger kommer til å gifte oss, kommer jeg til å beholde mitt eget navn som mellomnavn, kanskje også etternavn ..

Siden vår får to etternavn, blir det kun et fornavn! [:D]

ORIGINAL: Divinity

Babyen får kun 1 etternavn, og det blir sambo sitt :)

Samme her! For vi har to lange -sen etternavn begge to, og hvis vi gifter oss kommer jeg til å ta hans navn.

Jeg synes hvertfall det er veldig greit med begges. Det skal hvertfall vår ha. Hun får mitt som mellomnavn og hans etternavn[:)]

Jeg vil at gutten vår skal ha sambo sitt etternavn. Har tenkt litt på å ta mitt som mellomnavn, men det er langt også passer det ikke sammen med David... Da passer sambo sitt bedre til, syns jeg.[:)]

Og eg har forresten berre etternavnet, sjølv om mamma ikkje tok pappa sitt då dei gifta seg.

emilie kommer til å få sambo sitt etternavn.

Babyen skal ha pappas etternavn - og jeg tar det når vi gifter oss neste sommer - er litt gammeldags!!![;)]

Vi har bestemt oss for bare å bruke samboer sitt etternavn. Det kommer nok jeg også til å ta den dagen vi gifter oss [:D] Så da er det greit liksom!

Jeg skiftet etternavn til min manns da vi giftet oss ,så vi slipper det problemet[:)]

Mange responser...... og forskjellige alternativer. [;)] Og mye tyder på at det er navn-karakeristikken som avgjør, eller hvor mange navn man har.

Vi skal nok bli enige.... Baby skal ha ett fornavn, så jeg stemmer for to etternavn. 

ORIGINAL: metteliten

Vi er samboere, og barnet får hans etternavn, akkurat sånn som de to andre.

Her og... Eller akkurat som forrige mann... (bare en fra før her...)
Kommer til å ta gubbens navn når vi gifter oss til sommeren.

Har ennå etternavnet til eksmannen min,
og da blir det rart å ha det som navn
på samboers barn...

Back
Topp