Etternavn

Junie

Glad i forumet
Hva blir beibiene deres hetende til etternavn? Både far og mors eller kun ett (kommer selvfølgelig ann på sivilstatus mm). Har diskusjon på gang... Vi er nygift og har forskjellig etternavn. Jeg vil at babyen skal hete mitt+hans. Han mener kun hans.. Men det blir litt merkelig i forhold til pass, offentlige kontorer etc???? Hva synes dere?

Det ene navnet blir jo et mellomnavn, og det må da vel være hyggelig å ha begge foreldrenes navn sånn sett? Vi skal hvertfall ha begge våres [:)]

Mine har begge sine etternavn. Vil jo gjerne at de skal ha navn fra meg også... [:D] Vi er gift, men jeg beholdt mitt etternavn som mellomnavn og hans til slutt. Mitt blir jo gjerne korta ned til en bokstav både på meg og ungene når det skal gå fort, men det er iallefall der!!! [:D][:D]

me er ikkje gift, men det blir mitt og så hans etternavn

Takk for svar! Er enig med dere. Mitt etternavn kan kotes ned til en bokstav, det er vel ganske vanlig... Så er det bare å overbevise sambo om det samme.............[8|]

samme her

ORIGINAL: jealie24

Det ene navnet blir jo et mellomnavn, og det må da vel være hyggelig å ha begge foreldrenes navn sånn sett? Vi skal hvertfall ha begge våres [:)]

Stå på!! Han må jo skjønne at du også gjerne vil at barnet skal ha ditt navn også..... eller????

Hele familien vår skal hete det samme, bnåde mitt og sambos etternavn! Så når vi gifter oss tar han mitt og jeg hans! [:D]

Vi er samboere, og barnet får hans etternavn, akkurat sånn som de to andre.

Her får babyen  mitt etternavn.. men så er jeg alene og da.. vil ikke at baby skal ha hans etternavn!

Her blir det mitt som mellomnavn og hans som etternavn... Vi er ikke gift, men når det skjer så kommer jeg til å ta mitt navn som mellomnavn og hans som etternavn jeg å...

Mine har hans, da han har et veldig fint og sjeldent etternavn, og mitt heter halve norge....

ORIGINAL: jealie24

Vi også![;)]

Jeg har tatt etternavnet til mannen min - og ungene får "bare" ETT etternavn[;)]
Selv har jeg pikenavnet mitt som mellomnavn, men det blir fort nok navn å holde styr på for de små, så de skal altså ha samme etternavn som mannen min og meg.

Han har dobbeltnavn, og ungene har dobbeltnavn, og siden jeg har enkeltnavn synes jeg jo at jeg kunne få ha et mellomnavn i tillegg, da[;)]  Så får vi alle 3 navn hver[:D]

Jeg hadde ikke det vanligste etternavnet før jeg gifta meg, og det jeg har nå er kansje litt mer vanlig - men så har jeg jo 3 brødre og en drøss med fettre som kan videreføre navnet, da, og jeg har stor tro på at det blir endel gutter i familien som kan videreføre det også etter min generasjon[;)]

Så lenge man er sammen om ansvaret og omsorgen for barnet synes jeg det er naturlig at begge etternavnene blir brukt, uansett rekkefølge![:D]

Babyen får kun 1 etternavn, og det blir sambo sitt :)

Andreas har fått begge etternavnene med mitt til slutt

Vi er samboere og våre barn har fått mitt ettenavn+ hans mellom og etternavn.
Så her er der 3 navn.

Kommer til å holde på det til vi blir gift....[:D]

Sånn har vi det også [:D]
ORIGINAL: snart_4_barn

Mine har begge sine etternavn. Vil jo gjerne at de skal ha navn fra meg også... [:D] Vi er gift, men jeg beholdt mitt etternavn som mellomnavn og hans til slutt. Mitt blir jo gjerne korta ned til en bokstav både på meg og ungene når det skal gå fort, men det er iallefall der!!! [:D][:D]

Ungen vår får mitt etternavn som mellomnavn, fordi det ikke er et vanlig etternavn her på Østlandet, og hans som etternavn. Når vi begge er med på ansvaret, ønsker jeg at han ska ha begge etternavnene.

Back
Topp