Etternavn

tamlin77

Glad i forumet
Jeg heter Hansen og sambo Johansen. Vi har egentlig bestemt oss for å kun bruke Johansen som etternavn på mini da vi har planer om å gifte oss en vakker dag. Men pappa ble så lei seg siden jeg ikke ønsket å bringe vårt etternavn videre, og mente vi burde bruke begge. Føler kanskje det blir litt voldsomt med Hansen-Johansen. Hva mener dere?

Hm... enig med du[8D]

Sambo heter også Hansen, og det gjør jo 60% av Norges befolkning [8D] Svigers ville faktisk ikke at mini'n skulle hete Hansen, fordi de synes selv Hansen navnet er upersonlig.

Men han heter mitt mellomnavn med bindestrek og Hansen[:)]

Vell..jeg er enig i at det blir mye -sen navn..
Vi hadde begge -sen navn, men jeg har gitt fra meg mitt.. synes det ble drøyt.. :)

sønnen til ei venninne heter "Hansen Carlsen" [:)]

haha.. ler nesten så tårene spruter her... for vi drev også med dette etternavn greiene...
Jeg heter Hansen til etternavn og sambo heter Olsen...
Så vi drev og tullet litt med dette Hansen-Olsen etternavnet..
Heldigvis har jeg et mellomnavn som vi tar i tillegg til Olsen!!!

Det med navn er jo så veldig smak og behag, men jeg er enig med deg. Jeg liker ikke de lange tunge kombinasjonene av etternavn. Når jeg hører navn som Hansen-Johansen, så tenker jeg lett at foreldrene ikke klarte å bli enige.[:-]

Mannen min hadde dobbelt etternavn, og jeg hadde et enkelt som var litt sjeldent. Vi valgte at jeg tok hans, og vi har bare gitt det siste (helt vanlige) etternavnet hans til barna. Her er det farmor som ble dødelig fornærmet over at vi ikke førte hennes navn videre. Jeg forstår ikke hvordan hun tenker, skulle vi gitt barna etternavn etter alle 4 besteforeldrene?[8|]

Siden du bare heter Hansen så har tydeligvis ikke dine foreldre heller gitt deg din mammas pikenavn? Kanskje pappan din etterhvert innser at dere med Johansen bare gjør akkurat det samme med navn som han gjorde til sine barn.[:)]

Jeg tok mannens navn når vi gifta oss, men beheholdt mellomnavnet mitt som er mammas etternavn,snuppa fikk samme som meg. Jeg ville ikke at hun ikke skulle ha et norskt navn også... Ville helst at hun skulel hatt et norskt fornavn også, men da hadde hun fått 4 navn, og Eda er ikke så tyrkisk;)

Vi har valgt at barna har mitt som mellomnavn og sambo sitt som etternavn. Den dagen vi gifter oss ( gudene vet når det blir...) kommer vi til å bytte til det samme slik at vi alle fire heter det samme:) Gleder meg til det!

Om dere velger Johansen, så er jo Hansen inne der [;)] Dere får heller legge litt ekstra trykk på det. JoHansen!!! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: 3 små engler

Om dere velger Johansen, så er jo Hansen inne der [;)] Dere får heller legge litt ekstra trykk på det. JoHansen!!! [:D][:D][:D]

God ide[:D] Nei han får nok bli så fornærmet han vil, jeg fikk jo ikke mamma sitt navn selv om de var gift når jeg kom til. Men han mente at siden vi ikke var gift så måtte jeg få med noe som var fra meg. Men det høres ut som en dårlig komedie synes nå jeg

[:)][:)][:)][:)]

Her har mini fått mitt mellomnavn som etternavn.. Så i denne familien har alle tre forskjellige etternavn [:D]
Det er fordi jeg har to etternavn selv, og har alltid irritert meg over hvor tungt det har vært. Derfor har mini fått etternavnet som da er etter min far. Farmoren min er kjempestolt av det, for ingen av de andre barnebarna har bragt dette navnet videre.
Er nok mulig jeg bytter vekk det siste etternavnet mitt også, så heter i allefall jeg og mini likt [:)]

*ler* hehe... den såg eg ikkje får du sa det.. artig!!

Her får jentungen begge mine etternavn.. Grunnen er at barnefar liker ikke sitt etternavn og vil at hun skal ha et fint navn... Jaja sa jeg da, greit for meg! [:D]

Jeg heter da også Hansen til etternavn, mini har pappan sitt etternavn som det ikke er så mange som heter[:)]
Både mamma og pappa heter Hansen, så der hadde jeg ikke noe valg gitt.. hehe[:D]

heheh[:D]

Vi hadde stor diskusjon om dette da vi fikk nr 2, Bw har bare mitt etternavn, men nå sier mannen min at han vil at snuppa skal ha hans etternavn å. men da får vi jo to sen navn, jeg er sterkt i mot det da. så iriterer meg grønn over at jeg lot han få viljen sin, nå har EA 2 etternavn og BW 1 [&o]

Trur ikke dere skal få dårlig samvittighet at dere ikke tar hansen etternavnet, Alle heter jo det. Johansen er jo veldig likt da :)

Back
Topp