Etternavn på barnet

Dette er noe begge bør være enige om, ikke bare han eller hennes mening om saken!
Sambo mente lillen vår skulle ha bare hans etternavn i starten, men jeg har en gutt fra før som har bare mitt etternavn og da er det uaktuelt at den dagen vi gifter oss har gutten min ett etternavn, og mamma,søsken og stefar et annet! Han er enig i det nå [;)]

Denne diskusjonen hadde vi da vi fikk jenta vår. Eller det ble aldri noe skikkelig diskusjon. Sambo mente hun skulle ha kun hans etternavn, noe som hadde vert enkelt siden jeg har et ganske langt etternavn[&:] Men jeg vil at hun skal bære mitt også siden vi ikke er gift. Så jeg sa enkelt og greit til han at okey, om han kunne garantere at vi kom til å gifte oss en gang så var det greit da kunne hun ha kun hans etternvan, for da kommer jo jeg til å skifte, men det kunne han ikke (noe jeg var fullstendig klar over når jeg stilte "ultimatumet" ) Så derfor har snuppa begges. Men vi skriver ***** T. *******. Nå har ting forandret seg litt siden sist vi fikk for nå er vi forlovet og skal gifte oss om noen år, men blir nok våres begge på neste også[;)]

Her i huset er det først mitt og deretter hans etternavn. Hans blir jo da "hovedetternavn" men mitt er også med. Ville vært utenkelig for meg å bare hatt hans. Vil at mitt/mine barn skal kjenne tilknytning til familiene på begge sider ved å bære begges etternavn [:)]

lillegutt har mitt etternavn og samboern sin etternavn som mellom navn. sånn blir det med nr to også

her har snuppa mitt etternavn og farens etternavn..når vi gifter oss så tror jeg ikke jeg kommer til å bytte  navn, mest fordi jeg ikke vil ha de samme etternavna som barna.. jeg vil at jeg har mitt og sambo har sitt og barna har begges [:)] så det ikke ser ut som jeg er en av barna i en tekst-sammenheng.. mamma og pappa har det slik og jeg syns det er flott.. ei jeg kjente før bytta tok navnet til barnefaren etter at barnet var født.. og det ble helt rart,hun ville at hun og barnet skulle ha samme navnet.. de gifta seg etter et halvår da, og så ble de skilt igjen etter et år.. og da bytta hun tilbake til sitt etternavn..

men har litt tro på slik bindestrek etternavn greier.. slik at både mannen og dama og barna har akkurat samme etternavna..

Jeg og BF har samme etternavn uten å være gift.. så vi har kun det [:)] 
Lettvint.. Men hadde aldri gått med på kun hans hadde vi ikke hatt samme. Da skulle det vært begge..

ORIGINAL: dørti gullkorn

Skal ha mitt som første etternavn og hans som siste etternavn:)

Mini har mitt etternavn som mellomnavn og sambo sitt som etternavn. Slik blir det nok på nestemann også. Vi gifter oss om 2 uker, men jeg kommer ikke til å skifte etternavn så jeg vil at ungene skal ha begge etternavna våre. [:)]

Back
Topp