Ettermiddagsluren

AG

Betatt av forumet
Pjåkken vår på nå 7mnd har et godt sovehjerte. Klager ikke på at han fremdeles må ha tre lurer i løpet av dagen. Gjerne rett etter mat, men utfordringen er at han er vanskelig å legge på ettermiddagen. Da han tar kveld i vognen etter kl 16.00, men han klarer ikke å holde seg våken fra 13.00 til 19.00. Det er ikke altid vi har muligheten til å buse, eller gå en tur i den tiden. Har prøvd bæremeisen tur med sukse, men været er type høst. Forslag til hvordan jeg kan løse dette på.? Om jeg legger han tidligere har vi han tidligere, og i dag fikk vi han lysvåken i halv fem tiden... Da la vi han 18.30.

Vet ikke helt om jeg forstod deg rett, men er problemet at dere ikke vil legge ham etter kl 16? Eller å få ham til å sove?

Uansett, min gutt pleier også å ha 3 lurer. Den siste er etter middagen, som regel rundt kl 16. Noen ganger blir det ikke før 17, spørs hvor vi er. Synes det er enklest å gå en tur med ham i vogna, da sovner han fort. Men hvis det er skikkelig dårlig vær, legger jeg ham i senga. Han pleier å være trøtt, så bare synger litt for ham, så sovner han som regel fort. Det hender likevel jeg må legge ham i vogna inne, og kjøre frem og tilbake et par minutter før han sovner.

Legger ham for natta kl 19.

Håper det var litt svar på spørsmålene dine :-)

Vi hadde samme problem da vi hadde 4 dupper for noen måneder siden. Alt ble bedre da jeg holdt henne våken litt lenger mellom hver dupp slik at det bare ble 3. Endte opp med å som regel måtte legge henne kl 18 da, men hun våknet ikke noe tidligere av den grunn (våkner som regel rundt kl 6 uansett når hun legger seg :p).

Back
Topp