Ettermiddagene

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
hva gjør dere på når du og mannen/ samboer er hjemme. Sånn når det ikke er noe vasking som må gjøres, når dere bare har tid til å slappe av og kose dere. Her går det bare i tv og pc, og jeg er så lei av det! Trenger tips til hva man kan finne på i hjemmet! Tenker da på de som ikke har barn, når barna kommer er det vell alltids noe som må gjøres

Godt å se det er fler som har det slik.. Jeg holder på å gå på veggene når vi bare går hjemme og gjør ingenting. Har termin i midten av januar, så er ikke lenge det bare er oss to lenger, og vi bruker opp denne alenetiden på at en ser på tv og den andre spiller på pc

Kan dere ikke finne på noe sammen nå før den lille kommer? Hva med å lage i stand en kosekveld, kino, gå en tur, spille spill, besøke noen eller invitere noen til dere? Det er mye som kan gjøres sammen :)

Kan dere ikke finne på noe sammen nå før den lille kommer? Hva med å lage i stand en kosekveld, kino, gå en tur, spille spill, besøke noen eller invitere noen til dere? Det er mye som kan gjøres sammen :)
Jo, selvfølgelig. Men tenker på ting i hjemmet :) er ikke bare bare å dra ut å bruke penger hele tiden

Når vi er alene: går tur, svømmer, spiser ute eller lager ekstra god mat hjemme, skrur av tv'n og prater sammen, kino, drar på museer eller utstillinger. Noe vi ikke gjør mye men som min søster elsker: spille om det er sammen på tv'n eller kort/brettspill.
Gjør forsåvidt mye av det samme med barn også.

Fikk en ny en I hus for snart 4 uker siden og vi tok han med på kino date når han var to uker :)

Babykino selvfølgelig men var bare oss I salen.
Han eldste på straks fire har Vært med på mye, inkludert flere finere restauranter.
Men det er greit å prøve å avtale en date annenhver uke eller noe for å holde ting gående I min erfaring. Når de er helt små kan man jo planlegge ting hjemme eller som de kan Være med på.

Det er sånn vi har det da :)

Godt å se det er fler som har det slik.. Jeg holder på å gå på veggene når vi bare går hjemme og gjør ingenting. Har termin i midten av januar, så er ikke lenge det bare er oss to lenger, og vi bruker opp denne alenetiden på at en ser på tv og den andre spiller på pc
Hva med å avtale en hjemme date?
Gjør dere fine for å spise sammen, en av dere eller begge lager noe ekstra godt. Dekk bordet pent osv.

Følg evt. Opp med å spille et spill eller en film dere kan se sammen men uten at man surrer med alt annet.

Neida, må ikke være ute :) bare trenger litt tips så ikke ettermiddagene blir så make og kjedelige.

Når vi er alene: går tur, svømmer, spiser ute eller lager ekstra god mat hjemme, skrur av tv'n og prater sammen, kino, drar på museer eller utstillinger. Noe vi ikke gjør mye men som min søster elsker: spille om det er sammen på tv'n eller kort/brettspill.
Gjør forsåvidt mye av det samme med barn også.

Fikk en ny en I hus for snart 4 uker siden og vi tok han med på kino date når han var to uker :)

Babykino selvfølgelig men var bare oss I salen.
Han eldste på straks fire har Vært med på mye, inkludert flere finere restauranter.
Men det er greit å prøve å avtale en date annenhver uke eller noe for å holde ting gående I min erfaring. Når de er helt små kan man jo planlegge ting hjemme eller som de kan Være med på.

Det er sånn vi har det da :)

Jeg syntes hun hadde mange gode forslag så da gadd jeg ikke å skrive de om igjen hehe men hva med å planlegge at dagens middag er noe dere kan ta med dere ut. Så kan dere spise middagen ute. Og når dere kommer hjem så kan man drikke te/kaffe/kakao sammen i sofaen og prate sammen. Evt bare ligg på sofaen sammen og prat. Men jeg er veldig for å komme seg ut og finne på noe. Om det er å gå en tur, kikke på en utstilling, spise maten ute i naturen.

Gå dere en tur :)
Bak noe sammen
Lag spennende mat sammen
Lag noe til den lille!
Spill spill sammen
Ha sex
Se noe morsomt på YouTube
Google 'spørsmål' eller noe sånt, så kan dere stille hverandre masse spørsmål for å bli enda bedre kjent!!
Vi ser serie sammen, er jo tv det og da men det er veldig koselig å ha den greia sammen :)
Tren i stua sammen
Dans!

Tusen takk for så mange innspill! :) er bare så lite kreativ når jeg blir frustrert, og da kommer jeg ikke opp med noen forslag! men nå skal jeg passe på at vi gjør masse sammen før den lille kommer! Syns det er veldig viktig!:)

Det jeg savner aller mest å gjøre etter vi fikk barn er å gå en tur sammen på kvelden. Det er noe vi aldri får gjort lenger :)

Ikke prøvd det selv, men: www.fuelbox.no

Vi har denne - super :)

Vi så mye film og gikk på kino ofte (mannen er kinosjef = gratis kino).
Hadde "massasjekveld" minst en gang i mnd, skudde av alt av tv/mobil/data og masserte hverandre, det er nok det jeg savner mest å gjøre, blir ikke mye tid til sånt med mini i hus :p
Lage mat sammen, gjerne avanserte oppskrifter ingen av oss hadde prøvd før :p
Kortspill, brettspill og gitarhero.
Når det var snø ute var vi mye ute å akte, lagde snømenn eller hadde snøballkrig. Vi har også laget diverse trehytter i skauen her :p
Blir ikke mer morro enn man lager sjæl :p

Blir en del serier og TV sammen, men prøver gjøre andre ting også;
Går tur med hundene
Lager mat sammen
Spiller brettspill eller spill på xbox
Koser og prater sammen ;)

Back
Topp