Etter vaksine

mammatilceline

Andre møte med forumet
Hei! Snuppa mi er 3,5 mnd. Vi tok vaksine forrige fredag, og hun har begynt å drikke mye mindre mme (gir bare hipp mme) etter hun fikk vaksine. Men er jo stort sett fornøyd og blid forde. Også ble hun plutselig vanskeligere å legge om kvelden. Siden hun var 1,5 mnd har hun sovna i armene mine rett etter mat, 200 ml. 20.15-20.30 ca. Men nå spiser hun 100 ml og vil ikke ha mer enn det. Og bare ligger i armene mine og sutter litt på fingrene sine, (tar ikke smokk) sutrer og gråter litt. Så nå legger jeg hun på et pledd og vugger att og fram i en time eller lengre før hun sovner. Noen som vet om dette er vanlig? Er hun lei melka?

Kan jo hende at det er tenner på vei? Birk spiser på så mange fingre han klarer å få inn i munnen samtidig. Han spiser mindre og er mer opptatt av å se rundt seg, smile mens han spiser, putte fingrene i munnen mens han spiser på smokk og flaske.
At de sover litt dårligere og endrer søvnmønster er visst vanlig sånn rundt 3-6mnd..
Birk tar igjen om natta og tidlig morgen i mengde mat.

Kan jo hende at det er tenner på vei? Birk spiser på så mange fingre han klarer å få inn i munnen samtidig. Han spiser mindre og er mer opptatt av å se rundt seg, smile mens han spiser, putte fingrene i munnen mens han spiser på smokk og flaske.
At de sover litt dårligere og endrer søvnmønster er visst vanlig sånn rundt 3-6mnd..
Birk tar igjen om natta og tidlig morgen i mengde mat.

Noen av nevnt det med tenner. Men kan det gjøre f.eks mest vondt om kvelden da eller? Jeg har køpt sånn til å smøre på tannkjøttet, men har ikke brukt den enda. Snuppa her sover som regel i 11 timer, også spiser hun ca 130 ml til frokost og 20-30 ml før første lange dupp kl 11. Syns det virker så lite, men hvis det holder for henne, så er vel det bra nok! :)

Så lenge hun går opp i vekt og vokser.. de vokser jo litt i rykk og napp. Men om du er bekymret så ta en telefon til helsestasjonen, de ser sikkert på henne og har sikkert noen gode råd :)
Birk har akkurat fått ørebetennelse, og det gjør mest vondt utover dagen, og spesielt når han ligger nede. Da blir trykket støre, og det gjør mer vondt. Sånn er det med tennene og, han klager mest når han ligger nede og skal sove. Men det betyr jo ikke at det er sånn for alle, eller at det er "sånn det er". Ofte kommer det visst feber med tenner, og feberen kommer jo gjerne på kvelden. Jeg bare resonerer her, har ingen forskning å vise til. :)

Så lenge hun går opp i vekt og vokser.. de vokser jo litt i rykk og napp. Men om du er bekymret så ta en telefon til helsestasjonen, de ser sikkert på henne og har sikkert noen gode råd :)
Birk har akkurat fått ørebetennelse, og det gjør mest vondt utover dagen, og spesielt når han ligger nede. Da blir trykket støre, og det gjør mer vondt. Sånn er det med tennene og, han klager mest når han ligger nede og skal sove. Men det betyr jo ikke at det er sånn for alle, eller at det er "sånn det er". Ofte kommer det visst feber med tenner, og feberen kommer jo gjerne på kvelden. Jeg bare resonerer her, har ingen forskning å vise til. :)

Ørebetennelse hørtes ikke godt ut! Ønsker han god bedring! :) Nå idag har hun spist mye mer, og gråt ikke når vi la henne ista, tok bare 30 min med mating og byssing, så nå sover henne godt! :)

Snuppa sovna, men våkna 21.30 igjen for mat og 23.30 for mat! Og hun sto opp klokken 06.00. Hun som i 2 mnd har sovna 20.30 og våkna 07.00. Må nok starte med grøt når hun er 4 mnd regner jeg med :p Spiste litt over 1000 ml Igår.. Etter som jeg har skjønt, så skal de vel ikke ha så mye mme...o_O

Frøkna mi spiser ganske mye mat om dagen, men det har variert veldig. Jeg ville tenkt det måtte være tenner om hu endret seg her. Sover bra om natten her .... inntil videre

Back
Topp