Etter uke 30

JanneJenta78

Forumet er livet
Hvor ofte går dere til kontroll etter uke 30?
Er det forskjell på 1 og 2, evt 3 og 4 gangsfødende?

Jeg gikk i 28 og så 32-34-36-38, så annenhver uke. Tror de gjør det sånn og om det ikke er noe annet som virker inn og de vil ha enda bedre oppfølging[:)]

Jeg skal på kontroll neste uke og er da 32 uker - fikk beskjed av jm at jeg skal inn da annen hver uke frem til termin - og det har jeg gjort siden første svangerskap...så for meg som er 4.gangs er det ingen endring!

Oki..jeg er satt opp hver 3 uke nemlig. 

Jeg er førstegangs, og etter kontrollen nå i uke 32, har jeg satt opp kontroller i uke 36 og 38. Men vet at det ikke er noe problem å få time til legen i mellom der hvis det er noe spesielt.

Førstegangs og går annenhver uke pga. risiko for svangerskapsforgiftning (mamma har hatt det). På arket mitt står det at det vanlige ville vært uke 28, 32, 36, 38 og 40.

ORIGINAL: JanneJenta78

Oki..jeg er satt opp hver 3 uke nemlig. 

jeg har 2 premature fødsler bak meg....[;)]

Jeg skal på kontroll neste fredag, da er jeg 32+3. Så har jeg fått time hos JM en mnd etter det, 12.mai. Så en gang i mnd.

jeg å har i uke 28,32,34,36,38, å så trur jeg det er 40 for så å gå hvertfall en gang i uka hvis man går over.

jeg har ikke noe spesielt risiko svangerskap, bortsett fra at jeg har en muskelknute på livmora, men det sjekker de jo på sjukehuset...

Jeg har gått en gang i måneden siden begynnelsen av februar.

Var på Tirsdag (32+1) og skal tilbake om 2 uker (34+1) men det er bare fordi prinsen har flatet litt ut på vekstskalaen så hun ville ikke vente en måned for å se om det fortsatte i den retningen.

Hadde han lagt på samme kurve hadde jeg ikke skulle vært der før i mai igjen.

jeg skal på kontroll i uke 32, 36, 38 og 40

Ingen aning ennå. Frem til nå har jeg gått en gang i mnd hos legen. Men jeg går også til fødselslege 1 gang i mnd.. å nå går jeg til han 1 gang i uken... å regner med jormor vil ha meg inn hver 14 dag...

Dette pga prematurt sist fødsel,pga kynnere og en spiral jeg har...

Back
Topp