Etter sex, hva gjør du da?

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Det sies jo at vi skal gå å tisse etter sex for å minske sjansen for UVI. Men da komme jo all sæden ut? Hva gjør dere?

Eg må alltid tissa etter sex, så eg tisse alltid etter sex. Heter vell at en skal ligge med bena høyt etter sex (om en prøver å bli gravid), men det har eg aldri gjort og er gravid nå med mitt 3. Barn.

Aldri hørt man skal unngå å tisse etter sex? Det er vel viktig for å forebygge urinveisinfeksjon. Jeg lå med bein høyt i 10-15 min typ, bare for følelsen av at ikke alt renner ut med en gang, og så går jeg rett å tisser! Tredje gang jeg er gravid nå:)

All sæden renner ikke ut om du går og tisser, nei. :) Sædcellene ligger jo gjerne i glufsa i flere dager for å vente på egget; til tross for at man aller oftest er oppe og går. :)
Men, det er ingenting i veien for å ligge å kose litt i noen minutter etter sex, før man går og tisser.
(Jeg går og tisser om jeg må tisse etter sex, men HENDER jeg bare sovner og.)

Ligger en liten stund om jeg rekker (har oss oftest på dagtid med unger våkne), og tisser alltid etter sex. Alltid gjort det (tisset etter sex altså), og har seks barn, så jeg har ikke tenkt å slutte med det. UVI er drepen.

Legger meg med ei pute under rumpa, og ligger sånn i en halvtime:shy:

Sist ble jeg gravid etter sex i dusjen stående hvor alt kom rett ut, så tror ikke det har så mye å si :p

Jeg hopper rett opp for å gå på do. Denne gang lå jeg i typ tre minutter.hakke trua på at det har så mye å si:-)

Har aldri gått på do rett etter sex (om eg ikkje MÅ på do då), aldri hatt uvi heller sånn sett. Ligger med rumpa hevet i ca 30min og chille, må jo passa på at flest mulig kjem seg inn ;) :salut:sign17:sign19

Har aldri gått på do rett etter sex (om eg ikkje MÅ på do då), aldri hatt uvi heller sånn sett. Ligger med rumpa hevet i ca 30min og chille, må jo passa på at flest mulig kjem seg inn ;) :salut:sign17:sign19
Om jeg prøver å bli gravid, så gjør jeg og dette. Leste en eller annen plass da jeg prøvde på nr3 at dette kunne hjelpe om mannen ikke har så mye eller livlige sædceller. Men ellers er det do etterpå, for å få griset ut:p

Om jeg prøver å bli gravid, så gjør jeg og dette. Leste en eller annen plass da jeg prøvde på nr3 at dette kunne hjelpe om mannen ikke har så mye eller livlige sædceller. Men ellers er det do etterpå, for å få griset ut:p

Ja det er sant, men stresser ikkje med det liksom :) hender ofte at eg sovner også, så trur ikkje det er noko fare på ferde å la sæden være i, om ein ikkje er veldig plaga med uvi då :)

Tisser alltid og gjerne dusjer og. Har blitt to babyer med den metoden så regner med svømmerne klarer klarer å motstå tyngdekraften :p

Ja det er sant, men stresser ikkje med det liksom :) hender ofte at eg sovner også, så trur ikkje det er noko fare på ferde å la sæden være i, om ein ikkje er veldig plaga med uvi då :)

Det er ikke sæden som gjør at du får uvi, men det at man dytter bakterier oppover urinrøret. Hvis man tisser etterpå får man dog skylt mye ut igjen.
Jeg selv kjenner ikke uvi'en før jeg får betennelse i nyrene, så er sånn sett ganske lite plaget - men som gravid er jo ikke det helt heldig (så er selv veldig glad for regelmessige urinprøver for uvi i svangerskapet). Og i mitt tilfelle er det jo da også veldig greit å forebygge - i alle fall de gangene jeg er gravid.

Jeg stapper inn menskopp etter sex, og sover med det :p slet med UVI før, men har ikke hatt det på lenge så da tisser jeg før sex slik at jeg kan sove med koppen etterpå :)

Ligger med rumpa på ei pute som en fruktbarhetsdronning i en halvtime før jeg går og tisser. Har funka fint hittil!

Det er ikke sæden som gjør at du får uvi, men det at man dytter bakterier oppover urinrøret. Hvis man tisser etterpå får man dog skylt mye ut igjen.
Jeg selv kjenner ikke uvi'en før jeg får betennelse i nyrene, så er sånn sett ganske lite plaget - men som gravid er jo ikke det helt heldig (så er selv veldig glad for regelmessige urinprøver for uvi i svangerskapet). Og i mitt tilfelle er det jo da også veldig greit å forebygge - i alle fall de gangene jeg er gravid.

Var sikkert litt dårlig formulert, for eg tenkte ikkje at ein får uvi av sæden :) berre tenkte på TS som bruker problemstillingen oppimot sex for å produsere baby, at ein då dei gangene kan la sæden ligge i uten å altså gå å tisse (for då renner den jo ut :hilarious:) uten at dei få gangene ein gjer det skal bli noko problem. Men om ein sliter med uvi bør ein ikkje ta sjansen selv dei få gangene. Det meinte eg :)

Da er det ikke krise om jeg tisser etterpå :) kommer sikkert til å ligge med rumpa høyt i 10-15 min først :hilarious:

Det varierer veldig.. Denne pp fikk vi to omganger på natta el dagen. Sovna etter første, ble vekt til neste etter 3 timer - og sov halvannen time til :happy:

Føler jo psykisk at jeg har større sjanser, selvom det bare skal den ene svømmeren til. Ikke noe less is more her i gården. Hvis jeg blir liggende i senga tar jeg gjerne en hånduk mellom bena, og kniper sammen lårene! Jeg sløser ikke på sæden :gen053:laughing002

Skulle ønske mannen bare kunne satt fra seg noen svømmere i en beholder, så kunne jeg fylt på ift syklusen og alt dette prøvestyret som foregår i hodet :schocked028 Elsker sex, men ønsker ikke å ødelegge morroa ved å dele for mye info rundt syklusen og prøvingen med han. Leit å være avhengig av hans sexlyst da :rolleyes:

Back
Topp