Etter-rier!

Ohh! Disse etter-riene altså.. :( hvor lenge er det vanlig å ha de? Flere som sliter med det samme? Hva fungerer imot de? Og værst blir de egentlig ved amming :(

Uff høres ikke særlig godt ut. Jeg har dessverre ingen tips til hva som funker mot riene. Det eneste jeg kan tenke meg hjelper er å puste ordentlig godt når de kommer.

Med første husker jeg ikke, tror ikke jeg hadde noe særlig etter rier da.
Med andre mann gikk det over i løpet av 2-3 dager. værst ved amming. på fødeavdelingen sa de at jeg kunne få smertestillende hvis etter riene ble for ille.

Paracet og ibux, fyll varmt vann i ei tomflaske og legg på magen eller en varm dusj.. :)

Ouch, de kan være vonde! Jeg fikk det skikkelig ille etter lillebror. Våknet med sinnsyke kramper. Jeg tok naproxen og paracet. Evt paracet og ibux. Det tok det verste i alle fall. Her var det verst de to første dagene, men forsvant heldigvis fort etter det :)

Naproxsen og paracet funker.

Med nr tre å hadde jeg nå etterrier i tre dager. Med ne to var det omtrent det samme 2-3 dager. Med nr1 hadde jeg ikke ;)

Jeg fikk naproxen og paracet x 3 + dobbel dose om natta ved behov pga operasjonen på barsel men husker det gjorde fryktelig vondt når jeg amma allikevel i 2-3 dager. Ingen som hadde informert meg om etterrier, det var første. Hun jeg delte rom med fikk smertestillende ved behov.

Huff jeg hadde det nesten en uke med yngste. Fikk smerte stillende på sykehuset

Uff, det er helt grusomt :(
Mine varte 4 dager med nummer to og 3 dager med nummer tre...

Hos meg gikk det gradvis over etter 2-3 dager. Fikk paracet og naproxen på sykehuset, da jeg kom hjem hadde jeg ikke behov for smertestillende.

Jeg hadde fått høre at førstegangsfødende ikke kjenner noe til etterriene, men den gang ei.. :-P

Med første tok d vel tre dager kanskje?

Med andre fikk jeg smertestillende på sykehuset, hadde de noen dager etter at jeg kom hjem. Fem-seks-syv dager kanskje?
Brukte vel panodil hjemme.

Med første hadde jeg ikke, men andre var det vel 2-3 dager, jeg tok paracet.

Ammingen hjelper til med at livmoren trekker seg sammen, dermed vil det antageligvis gå fortere over om du ammer. Det er som regel bare noen dager. Varmeflaske kan lindre og paracet kan du ta.

Naproxen tar litt av smertene. Jeg hadde etterrier selv om det var første

Jeg har hatt sinnsyke etterrier etter begge fødslene egentlig. Tok voltaren og paracet i en uke hver gang, men de første dagene hjalp det lite. :confused: Ammingen gjør det mye verre, for da trekker livmoren seg ennå kraftigere sammen. Pass på at du går ofte på do i alle fall, spesielt før amming, full blære gjør det ennå verre. Det ga seg etter litt over en uke hos meg.

Back
Topp