Etter permisjonen

Barbamamma30.04.17

Flørter med forumet
Har begynt å grue meg til permisjonen er over... Planen var å begynne å jobbe i midten av august, få litt hjelp avmamma også tar mannen sin del fra midten av sept til jul..
Det betyr at det blir et avbrekk, og da har vel ikke jeg mulighet for perm uten lønn etter jul om vi ikke får bh plass? ... Jeg vil ikke ha dagmamma, da vil jeg heller passe selv.. Sukk... Kjenner på at å jobbe fra august føles altfor tidlig. Det er jo nå det begynner å bli virkelig gøy! Sukk...


Hva er planen til dere andre?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har permisjon til juli, men tar ulønnet perm ut desember!! Mannen skal ta en uke permisjon nå og da, slik at vi kan finne på ting men han kommer ikke til å ha "fast" permisjon.
 
Skal egentlig begynne på igjen i juli, men kommer an på helsa mi. Har en rygg/bekken som ikke fungerer, noe det må gjøre i min fysisk tunge jobb. Har slitt med bekkenet siden jeg var 10 uker på vei, så begynner å bli lei nå...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal egentlig begynne å jobbe igjen fra midten av Oktober, men savner å jobbe så håper på å få starte tidligere.. Gjerne et par dager i uken allerede nå, men da må samboeren ta tidligere perm og det ønsker han ikke - så vi får se ... :)
 
Du kan jo ta perm fordetom? Jeg skal tilbake 15 sept..da har jeg tatt noe ulønna perm og ferie pappan hjemme til jul åså blir jeg hjemme igjen fra januar til august igjen;) har krav på ulønna perm.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg starter eg. Å jobbe 19. Juni, da er det en dag på jobb før ferie/avspassering. Så jobber jeg fra midten av juli, og mannen har sin permisjon fra midten av sept mens mamma er barnepasser. Siden vi har et avbrekk i permisjonen har jeg visst ikke krav på ulønnet perm.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
jeg jobber ikke, så jeg er hjemme og passer Lilja :) mens mor er ute å jobber, og har jobbet i snart 3 mnd allerede :)
 
Du kan jo ta perm fordetom? Jeg skal tilbake 15 sept..da har jeg tatt noe ulønna perm og ferie pappan hjemme til jul åså blir jeg hjemme igjen fra januar til august igjen;) har krav på ulønna perm.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Vet man har krav på ett år, men vet du om man kan ta ut feks to mnd? Eller om man da må ta ett helt år.
 
Du kan jo ta perm fordetom? Jeg skal tilbake 15 sept..da har jeg tatt noe ulønna perm og ferie pappan hjemme til jul åså blir jeg hjemme igjen fra januar til august igjen;) har krav på ulønna perm.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, kan man det? For jeg mener å ha lest at man må ta den ulønnede permisjonen (som man har krav på) direkte etter sin del av foreldrepermisjonen og at far i så fall da må ta sin etter det igjen. Og det er virkelig ikke vår plan! Hadde mye mer i tankene det du beskriver, at jeg tar noen få uker ulønnet, far tar sin del av foreldrepermisjonen og jeg ut i ulønnet igjen på nyåret.. Men som sagt - er usikker på om man har krav på det etter fars permisjon. Noen som vet?
 
Ja, kan man det? For jeg mener å ha lest at man må ta den ulønnede permisjonen (som man har krav på) direkte etter sin del av foreldrepermisjonen og at far i så fall da må ta sin etter det igjen. Og det er virkelig ikke vår plan! Hadde mye mer i tankene det du beskriver, at jeg tar noen få uker ulønnet, far tar sin del av foreldrepermisjonen og jeg ut i ulønnet igjen på nyåret.. Men som sagt - er usikker på om man har krav på det etter fars permisjon. Noen som vet?

Sjekk arbeidsmiljøloven § 12-5. Foreldrepermisjon ledd 3. Du finner hele loven på lovdata.no.

Mener det står at den ulønnet permisjonen må tas rett etter den lønnede permisjonen... :) Altså, lønnet perm for mor OG far, deretter mulighet for ulønnet perm for enten mor eller far. Slik jeg tolker lovteksten... :)
 
Sjekk arbeidsmiljøloven § 12-5. Foreldrepermisjon ledd 2. Du finner hele loven på lovdata.no.

Mener det står at den ulønnet permisjonen må tas rett etter den lønnede permisjonen... :) Altså, lønnet perm for mor OG far, deretter mulighet for ulønnet perm for enten mor eller far. Slik jeg tolker lovteksten... :)

*korreksjon LEDD 2, ikke 3 ;-)
 
Jeg jobber 40 prosent nå (selvstendig næringsdrivende) og skal jobbe 100% fra midten av mai (60 % i den gamle jobben min i tillegg til firmaet mitt). Kjenner det er tidlig å gå tilbake til "normaljobben" ja, så skjønner deg godt. Kunne vært hjemme MYE lenger! Skal ha litt permisjon uten lønn på høsten heldigvis, så trøster meg med det. Å jobbe selvstendig gjør meg ikke noe, da er lillejenta med, eller jeg jobber når hun sover, så det er bare gøy:)
 
Jg skal d.. å fikk beskjed av arbeidsgiver at d hadde jeg krav på så de kunne ikke nekge meg selv om de ville;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jg skal d.. å fikk beskjed av arbeidsgiver at d hadde jeg krav på så de kunne ikke nekge meg selv om de ville;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tror faktisk ikke man har krav på det avbrekket, men her tror jeg arbeidsgiver er like usikre på regelverket som en selv, så man blir stort sett enige i ro og mak. Det er jo ikke et problem før evt. arbeidsgiver måtte finne på å bli vrange, det er jo gjerne først da man går i sømmene på regelverket, men det hender forhåpentligvis ikke noen :) Men jeg for min del liker å ha det på det rene hele veien, men det må jeg nok gi slipp på ;)
 
Jeg gikk og hørte på kontoret hos oss, og de sa at jeg da søker om ulønnet omsorgspermisjon hvis jeg trenger det fra januar.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Permisjonen min er ferdig i juni, men tar ulønnet ut året og jobber deltid i 3 mnd før far tar full perm til bhgstart i august 2015. Skal ta fag på universitetet i høst for å få noe å gjøre utenom baby. Da passer mamma når jeg er på forelesning!
 
Back
Topp