Etter keisersnittet

MillaVanilla

Flørter med forumet
Dere som har tatt keisersnitt, hvordan har tiden etter operasjonen vært?

Jeg tok keisersnitt for snart syv uker sida, men er ikke helt frisk. Såret har et lite hull som lekker litt, og det svir.

For to uker siden var jeg på sjukehuset. De sjekket såret og sa det så fint ut. Tok en prøve som viste moderat spredning av gul-ett-eller-annet (et stoff vi har i kroppen, men som vi ikke skal ha for mye av tror jeg). Jeg skulle ikke ha noe behandling.

Men nå lekker det enda mere og hulle er ikke blitt noe mindre. Jeg fikk beskjed av sykehuset at det er gått så lang tid at jeg må få time hos fastlegen. Nå håper jeg at jeg får en time denne uka her.
Skal på etterkontroll om to uker og vil ikke vente så lenge.

Hvordan har dere hatt det i ettertid og hvordan har såret deres vært?

milli123.blogg.no

Jeg hadde ingen problemer etter ks'et.
Var ganske sprek dagen etter.

Såret har grodd veldig fint og har ikke hatt noen problemer.

Siden det er 7 uker siden du to ks så ville jeg nok ha kontaktet legen dersom såret væsker.

Hadde mye smerter. Men snittet har jeg ikke hatt noe problem med. Ble stiftet igjen. Men arret er skikkelig stygt, så må nok ta og fjerne det etter jeg er ferdig med og få barn. [:@]

Her gikk det egentlig veldig greit, var oppe å gikk så fort de tok vekk denne
greien som var oppi urinrøret mitt, hehe.. gutten min kom 2 mnd før tiden, så jeg reiste frem å tilbake til barneklinikken første uken å var i super form.. såret grodde fint, væsket litt første uken å fikk beskjed om det ble verre måtte jeg ta kontakt med de, for det er ikke alltid bra... så du bør få det sjekket ganske snart visst det er mye væske som kommer![;)]

Det verste her var at jeg fikk blødning innvendig. Så det var vondt nok...og fy som jeg så ut.Men det gikk nå over av seg sjøl[:)]

Såret mitt grodde helt fint, var helt igjenngrodd utvendig etter ca 1,5 uke. Fikk betennekse i kroppen etter ks,men det gikk fort over med pencilin. Vært kjempe sprek etter ks fra dag 1.

Hadde null problemer med ks,men du burde kanskje ta en tur til legen å få sjekka opp i det hullet..[&:]

Var frisk og rask etter begge mine ks. Reiste hjem etter 48 timer etter sist ks [;)]

Men jeg ville absolutt ha sjekket opp det hullet i såret ditt!

Trude Ellerei, såpass??!! Huff, høres ikke noe godt ut :(
Jeg er heller ikke så flink til å ta det rolig ...

Jeg har vært hos legen nå og det er visst en blodansamling. Og det så greit ut :) I dag føles det også bedre.

ORIGINAL: Bdancer

hadde lengdesnitt og har ikke hatt noen problemer med det. det ble sydd med sting som skulle taes ut.
Men jeg var sengeliggende ganske lenge, så det hjelper vel å holde seg i ro når det skal gro?[8|]
Derimot har det desverre grodd arrvev seg fast til tarmene mine[&:] må vel få gjort noe med det....

Huff :( Men hva i alle dager er lengdesnitt? Trodde alle ble snitta ganske likt jeg... Jeg kom meg såvidt opp av sengen de første dagene og slet med voldsomme smerter. Men etter jeg kom meg på beina, har jeg stort sett holdt meg på beina.. med andre ord, jeg er ikke så flink til å ta det med ro.

milla123.blogg.no

Ingen komplikajsoner med såret her. Var i kjempeform etter KS.
Eneste som forårsakte mye smerter var at jeg hadde bronkitthoste som gjorde at musklene ikke fikk fred til å komme seg uten at de ble konstant revet i når jeg hostet - og det var smertefullt...

Ville absolutt ha kontaktet sykehuset/legen slik du beskriver du har det - det er ikke normalt.

Back
Topp