Etter Folat

BimJan17

Flørter med forumet
Tar dere noe annet enn tran etter 1. trimester? Jeg vurderer multivitamin eller noe lignende. Jeg prøver selvfølgelig å ha et variert kosthold, men føler ikke jeg kommer helt i mål.

Hihi - Jeg skulle akkurat inn for å starte en tråd å spørre om hvilke tilskudd dere tar =P

Jeg tar tran og sana sol (bare bittelitt for å bli kvitt transmaken).
I tillegg fikk jeg tips om magnesium for å forhindre blødninger tidlig i svangerskapet, så kommer til å bruke opp de tablettene. Tar óg multivitamin, og kalsiumtabletter med D-vitamin. Mest fordi jeg har mistet HELT lysten på alt som er av melkeprodukter =/

Har også en mistanke om at jeg blir satt på jerntilskudd etter blodprøver neste uke - Hadde blodprosent HELT på grensen på forrige kontroll, og er veldig, veldig, VELDIG sliten og slapp om dagen.

Jeg tar fremdeles folat for jeg er ikke helt enig med meg selv når jeg skal slutte. Også tar jeg omega3 (men bare en pille - burde kanskje ta flere?) og dvitamin dråper. Mulig det blir jern også. Sluttet på det da jeg ble gravid og har tatt nye prøver nå.

Drikker tran med sitronsmak for å dempe ettersmaken :p og multivitaminer som inneholder blant annet 200 mg Folat :) legen anbefalte at jeg gikk ned i dosen fra 400 mg til 200 mg

Har enda en halv boks folat igjen, så tar hele den, samt tran. Så får vi se etterpå om det blir multivitamin eller gravitamin eller noe.

Jeg tar ferdig boksen med folat pluss to tranpiller hver dag. Føler ikke jeg trenger noe mer utenom vanlig sunn mat. Føler man at man har mangler så vil jeg tro det er greit å sjekke hos lege hva man faktisk har behov for :) Ikke alt av diverse tilskudd som nødvendigvis har så mye for seg.

Jeg tar ferdig boksen med folat pluss to tranpiller hver dag. Føler ikke jeg trenger noe mer utenom vanlig sunn mat. Føler man at man har mangler så vil jeg tro det er greit å sjekke hos lege hva man faktisk har behov for :) Ikke alt av diverse tilskudd som nødvendigvis har så mye for seg.
Enig med du. Tror man også fort kan få "for mye av det gode" om man skal ta alt mulig av ekstra tilskudd man føler man behøver. Snakk med legen om kostholdet ditt og om han/hun ser noe behov for ekstra tilskudd av noe slag. Event. jernmangel vil kunne vises vha. blodprøver, om man skulle trenge tilskudd av det.

Tar dere noe annet enn tran etter 1. trimester? Jeg vurderer multivitamin eller noe lignende. Jeg prøver selvfølgelig å ha et variert kosthold, men føler ikke jeg kommer helt i mål.
Kommer til å fortsette med multivitamin hele svangerskapet med mindre legen sier noe annet. Må høre med legen også i forbindelse med D vitamin som jeg vanligvis tar hele vinteren

Back
Topp