etter fødselen

ms.bonita

Gift med forumet
hmm...eg såg på tv i går kveld om svangerskap og fødsel, og lurer på om eg må forberede meg på at småen er lilla og liten delikat.. [&:][8|] forvente meg ikkje en nyvaska baby altså!!!,men eg fant ut at eg måtte spørre. sånn at eg kan forberede mannen på det.......... trur han hadde gått i bakken uten litt mental forberdelse. huff eg sitte å småler for meg sjøl, håper dåke bærer over med meg[8|]
trur det var første gong eg har sett en så nyfødt baby ever!

*håper at ingen blir sur eller sint på meg*

Hehe..

Om du og mannen er der gjennom hele fødselen, så tror jeg ikke noen av dere vil synes den lille er "lite delikat"  når h*n kommer[;)] Det går an å be jordmor/barnepleier - en av de - om å VASKE babyen litt før du får h*n på brystet, og da skal du se at både du og pappa'n blir veldig stolte av det vesle nurket[:D]

(Forresten - ang føden på Stord, fant en link om det..
http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/f_dested/helseregion_3_vest/hordaland_stord_sjukehus ta en titt her, da vel[;)])

takk for svar!! vil ikkje virke fisefin for det er eg ikkje!!!! var på omvisning i går faktisk og blei positivt overraska av fødestuene. var jo innlagt der for 6 veker siden så eg hadde sett det meste før unntatt dei.

Det er ikke alle babyene som er såå blå/lilla når de kommer ut. Jeg har ikke opplevd dette med de to mine jaffal [:)]

jenta mi var ikke sånn, nsten ikke noe blod og sånnt, fin farge i huden også.men hun basja med en gang hun kom ut[:D]

På de fødslene jeg har fått lov til å være med på som tilskuer har barnepleieren alltid tørket den lille når hun har hatt den ute til veiing og måling ...
Men det er sikkert mye en tenker på på forhånd som en ikke legger merke til når man er oppe i situasjonen[:)]

jepp eg er en tenker!!
takk for svar, koselig å høyre kordan det har vore for dåke. [:)]

omtrent det første mannen begynte å snakke om når han våkna i dag, var fødselen og de første dagane etterpå. han har masse spørsmål og bekymringer, som eg gjere mitt beste å svare på. når me var på omvisning på sykehuset så var det nesten berre han som stillte spørsmål til jordmor studenten. nåkke eg synst er flott[:D] han begynner å bli nervøs no, har for alvor gått opp for han at me skal bli mamma og pappa!
stakkar mannen min altså[:D]

Hehe - det går nok bra, skal du sjå..
Trur ikkje det gjekk skikkelig opp for mannen min før me var på føden forrige gong[8D]
Og som han sa - først når han såg det vesle hovudet på veg ut, -DÅ skjønte han at det faktisk VAR eit lite menneske inni magen min..
(Hadde jo sett på UL og sånn, men føltes ikkje så verkeleg då[&:])

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Hehe - det går nok bra, skal du sjå..
Trur ikkje det gjekk skikkelig opp for mannen min før me var på føden forrige gong[8D]
Og som han sa - først når han såg det vesle hovudet på veg ut, -DÅ skjønte han at det faktisk VAR eit lite menneske inni magen min..
(Hadde jo sett på UL og sånn, men føltes ikkje så verkeleg då[&:])

skal ikkje sjå bort i frå at min også får seg en sånn opplevelse[:D] at det går bra, det trur eg. han glede seg også, er ikkje berre nervøs.[;)] sjøl om eg kjenne på småen heile dagen så er det litt rart å tenke på at det er et menneske inni magen min.[8|] jaja...

jeg opplevde ikke at Våres forrige var lilla og rar,
så det er vel litt forskjellig... men man kan jo være
forberedt på at det er en mulighet... Mest sann-
synlig synes dere det er noe vanvittig flott som
titter frem uansett!!!

Ørjan var ikke spes blå eller noe.. Litt blod og slim, men det er sånn jeg ser på bilder nå. Hverken jeg eller mannen min så det da.. Da så vi bare den fineste babyen som noensinne har sett dagens lys!! *stolt mamma*[;)]

trur ikkje det vil vere det første eg tenker på nei,men det er så masse tid å tenke og lure på fram til fødselen!!! fant ut at i staden for å grubble på det så skulle eg høre med dåke med erfaring! flott at så mangen har svart meg, blir glad då. [:)]
kan godt vere at det var lyset frå kameraet som forandra fargen på babyen. han var også dekka av det kvitt fett, men det veit eg jo ka er![:D] blod og slim rekner eg med så det er ikkje nåkke sjokk.kan vell ikkje bu i magen i 9 mnd uten litt sånt.[:D]

Back
Topp