Etter fødsel-prevensjon

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hva brukte dere tidligere, og hva skal dere bruke nå?
Jeg har alltid gått på P-piller og synes det er helt greit siden jeg ikke får mensen av de:-) men når kan jeg begynne med de igjen? Ved første mens etter fødsel, eller burde man vente en ekstra mnd? Haster ikke for sexen sin del, men for å slippe blødning, jeg rett og slett HATER det :-P

Kan ikke gå på p piller så lenge du ammer, da må man gå på minipiller eller cerazette kan begynne på de veldig tidlig, bare ta det opp med legen på 6 ukers kontrollen

:) (alle smilefjesene i mld mi forsvant, så slenger med et smilefjes i etterkant) :)

Jeg fikk beskje på kontrollen hos fastlegen forje uke. At jeg skulle til helsjekk hos henne 6 uker etter fødesel og da skulle vi også snakke om prevasjon. Selv bruker jeg minipiller siden jeg har hatt to blodpropper. Så forsetter vel på det tenker jeg. Selv om vi er litt usikkre om vi skal ha en til med en gang kansje. Vi får se. Noen uker å tenke til :p

Kan ikke gå på p piller så lenge du ammer, da må man gå på minipiller eller cerazette kan begynne på de veldig tidlig, bare ta det opp med legen på 6 ukers kontrollen
Okei, men da får man hvertdallen samtale om det? Husker ikke åssen detta var sist, enda det bare er 2.5 år siden :-P har ikke lyst på spiral, ser for meg at det er kjempeekkelt og at mannen kjenner den inni der.. Hørt fler som har sagt det..

Okei, men da får man hvertdallen samtale om det? Husker ikke åssen detta var sist, enda det bare er 2.5 år siden :-P har ikke lyst på spiral, ser for meg at det er kjempeekkelt og at mannen kjenner den inni der.. Hørt fler som har sagt det..

Tror dette er et ganske vanlig tema på 6 ukers kontrollen til mor :)

Vurderer hormonspiral, har tidligere brukt P-stav.

Har ingen erfaringer med spiral...

Vi planlegger to tette her, så vi blir ikke å begynne på prevensjon :) regner med amming funker som prevensjon de første månedene slik at det ikke blir "9 mnd og et kvarter" mellom dem hehe

Hadde hormon spiral etter nr.2 og har bare positive ting å si :) du merker ingenting til den, gjør du det er den satt feil. Jeg hadde ingen blødninger på 3 år! Herlig! Bestillte den før 6 ukers kontrollen sist og fikk satt den inn da. Kommer til å gjøre det samme nå.

Synes det høres så vondt ut med spiral. Vet også fler som har blitt gravide med den i, at den ikke har funket.. :-/

det er litt ubehagelig når den settes inn, men ikke vondt. og du kjenner ingenting til den etter at den er inne.

Hadde hormon spiral etter nr.2 og har bare positive ting å si :) du merker ingenting til den, gjør du det er den satt feil. Jeg hadde ingen blødninger på 3 år! Herlig! Bestillte den før 6 ukers kontrollen sist og fikk satt den inn da. Kommer til å gjøre det samme nå.

Ikke bare hørt mye rart om hormon-prevansjon generelt, men også om problemer rundt spiral...
Folk som ikke får den ut igjen og må inn på operasjon, at den flytter på seg etc...
Er ikke østrogen "tryggere" enn hormoner eller er det omvendt?
Er så lenge siden jeg var i p-pille-"gamet"...

Jeg blir dårlig av ppiller... Av spiralen blødde jeg 3 mnd, deretter stabiliserte det seg. Men jeg forsto først når jeg tok den ut hvor mye den likevel hadde påvirket meg.
Ønsker å prøve noe hormonfritt, men det er ikke mange alternativer da gitt :-(

Jeg har tidligere gått på p-piller, men da vi startet prøvingen begynte jeg etterhvert å tempe. Syntes det var veldig enkelt og oversiktlig, og samtidig lett å se når det var "trygge" perioder.

Har lyst å prøve å fortsette med det etter fødsel, selv om det kanskje blir litt usikkert med tanke på lite sammenhengende søvn. Trivdes i alle fall mye bedre uten p-piller, så vil prøve å unngå det om mulig.

Mye forskjellig her ser jeg.. Tror jeg skal forhøre meg på den kontrollen, jeg vil jo amme lengst mulig, så da får evt prevensjon bare vente til jeg er ferdig med det:-P har hoppa av i svingen før, vi;P haha!

Kobberspiral er det eneste som funker for meg...

Back
Topp