Etter at vi stilte klokka...

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
...så har jeg plutselig fått et luksusproblem, masse tid å slå ihjel på kvelden!! :eek:

De siste tre-fire ukene har lille på egenhånd bestemt seg for at klokka ni er det natt. Det passet oss utmerket, etter fire måneder med en baby som tok kvelden alt fra kl ni til kl ett, så var vi slitne av uforutsigbarheten og pappaen slet med kronisk søvnmangel. Jeg kunne slumre sammen med lille utover morningen, han måtte opp kl halv syv uansett.

Nå som klokka er stilt, så vil det si at hun sovner kl åtte :) Våkner gjerne i elleve-tolv tiden på kvelden, men da bare for litt pupp og så sovner hun med en gang igjen etter amming.

Blir helt satt ut av all fritiden på kvelden. I kveld har jeg vasket og hengt opp klær, produsert og frosset sviskemos, skravlet med slekta på telefon, småpratet med sambo, ryddet og ordnet. Og sitter nå i sofaen og kjeder meg, vurderer å krype til køys selv om jeg ikke er trøtt. Dette er noe jeg har drømt om siden hun ble født, litt egentid på kveldene, men nå som det er virkelighet så vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til ;)

Hvordan er det med deres babyer, har dere også merket virkningen av at klokka ble stilt?
 
Absolutt. Alt er forskjøvet en time :) Men jeg er så trøtt at jeg har ikke mer enn 1,5 time fritid før jeg sovner. Og den tiden blir ikke brukt fornuftig :p
 
Her la lillegutt seg mellom 19-20 for da var han trøtt. Nå begynner han å bli trøtt kl 18 og blir nå lagt mellom 18-19. Likte det bedre før. Han våkner også en time tidligere og syns 7 er i tidligste laget å stå opp.
 
Absolutt. Alt er forskjøvet en time :) Men jeg er så trøtt at jeg har ikke mer enn 1,5 time fritid før jeg sovner. Og den tiden blir ikke brukt fornuftig :p
Kanskje det aller mest fornuftige for tiden ;) Jeg sliter bare med at jeg ikke blir trøtt for tiden..normalt sett et murmeldyr, nå holder jeg med ca fem timer søvn i døgnet :confused:
 
Her la lillegutt seg mellom 19-20 for da var han trøtt. Nå begynner han å bli trøtt kl 18 og blir nå lagt mellom 18-19. Likte det bedre før. Han våkner også en time tidligere og syns 7 er i tidligste laget å stå opp.
Her våkner hun ca kl seks om morgenen, men er enkel å overtale til å slumre litt til, bare tar henne opp i senga vår og lar henne få fri tilgang på puppen :p

Men hadde hun sovnet 18-19 hadde jeg gått på veggen av rastløshet på kveldene, og pappaen ville vært lei seg pga veldig lite tid sammen med henne. Så glad hun holder ut til 20 iallfall :)
 
Ingen forskjell her :) her har han sovnet imellom 7-8 hver kveld siden han var 3,5 mnd, 5 nå, så her eg blitt godt vant til egentiden. Noen dager blir den brukt fornuftig, andre ikkje ;)
Er kjempe deilig å se på klokken etter han har sovnet og oppdage at det er mye igjen av kvelden enda og nyter det :)
 
Her våkner hun ca kl seks om morgenen, men er enkel å overtale til å slumre litt til, bare tar henne opp i senga vår og lar henne få fri tilgang på puppen :p

Men hadde hun sovnet 18-19 hadde jeg gått på veggen av rastløshet på kveldene, og pappaen ville vært lei seg pga veldig lite tid sammen med henne. Så glad hun holder ut til 20 iallfall :)

Er litt kjipt ja. Men ikke lett å overtale en overtrøtt unge til å endre vanene sine :p faren har litt ulike arbeidstider så han kommer hjem alt fra 14:30-17 så noen dager får han mye tid med lillegutt andre dager ikke så mye.
 
Alle hviler har blitt fremskjøvet en time, og tar kvelden i 18-19 tiden i stedet for 19-20:cool: Likte det bedre før, da hun vil ha mat igjen allerede i 21tiden nå, og da sitter det langt inne å stå opp igjen etterpå:p Så blir tidlig kveld! Fritimene på kvelden brukes til rydding, mathandling, og kjørestetid:D
 
Her er alt merkelig nok fortsatt til samme tidspunkt. Jeg tror gutten vår stilte seg en time tilbake han også. :p
 
Her er alt merkelig nok fortsatt til samme tidspunkt. Jeg tror gutten vår stilte seg en time tilbake han også. :p
Tok en liten uke, så var vår også tilbake i vanlig modus, sovner rundt kl ni igjen nå ;)
 
Back
Topp