Ett tips

Mokkemor

Gift med forumet
Til dere som skal ut å kjøpa babyklær for 1 gang. Ikke kjøp kler med hette! Dere komme til å trege dere i hjel. Ser så søtt og uskyldigt ut der det henger på knaggen. [:)] Men lite praktsik å ha på de små. Det erfarte eg. De små ligge jo hele tiden og da er den "dumme hetten" bare i veien!

Ja! Og stive klær, slik som sånne flette jakker osv.. [:D] kanon søtt men forble ubrukt alt med hette og alt som var "vanlige" klær som en et åring kan gå med. Og kjøler, de sklir bare opp.. [:D]

Ja enig [;)] Liker ikke glidelåser heller jeg...[&:] Klærne skal være behagelige!!!!! [;)][:)]

enig der ja!

Det hadde jeg ikke tenkt over engang! Vet ikke hva slags klær jeg ønsker meg til babyen jeg, men takk for slike tips, det kommer godt med!

er enig med Undrende85 der....ikke lett som førstegangsfødene å vita hvilke klær som er praktiske og upraktiske! var å kikka litt på klær i dag, men ser jo bare det som er fint liksom...

ORIGINAL: Venupi

er enig med Undrende85 der....ikke lett som førstegangsfødene å vita hvilke klær som er praktiske og upraktiske! var å kikka litt på klær i dag, men ser jo bare det som er fint liksom...

det gjorde jeg også Har 7kartonger med babyklær i boden. ca 15% er brukt! [&:][:D] Var så mye søtt når jeg gikk gravid og var uviten. [:D] Kunne jo ikke skifte en bleie engang, i hvertfall viste jeg ikke hva en baby skulle ha på seg.. Så ble masse fine kjoler, stilige små bukser og gensre med hetter på osv.. Men neeida, ble ikke slik som jeg hadde tenkt..[:D] 

Det har jeg ikke tengt på, men tusen takk for tipset![:)] Det er mye jeg ikke har tengt på sånn faktisk! Det kommer vel litt etter litt! Å er det ikke sånn at man gjør sine feil og lærer av de? hehe... Får håpe det![:D] 

Det er bare og komme med flere tips! Jeg tar gjerne imot de, med åpene armer![:)]

Veldig kjekt med tips[;)] Men har dere flere konkrete råd om hva man bør se etter? Altså hvordan de små klærene bør være? Bare å øse av dere erfaringer til oss uvitende 1.gang'ere...  

ULL, ULL OG ATTER ULL [:)]  Bruker masse ull klær på min lile smule! 

Jeg sniker litt innom fra november.

Jeg synes det var kjempepraktisk med sparkebukse uten overdel, hvis dere skjønner (altså bukse med hele føtter).
 De hele sparkedraktene er kjempe flotte, men når de er nyfødt er de så små, at de ofte får begge beina inn i et buksebein..[:D]

Enig med dere; hetter er bare i veien!! Jeg har brukt søte små sparkebukse/-dresser så lenge som mulig, de er enkle å ta på og av, og enkelt å skifte bleie i. Ellers må dere huske at dere trenger maaange bodyer!!! ofte så er bæsjen ganske flytende i begynnelsen og går over bleia. Blir mange skift av sånn, i hvert fall hos oss....... Bodyer med knepping over hele magen/sida er veldig greie i begynnelsen. Enkle og greie! Da slipper du å tre noe over hodet ( i tilfelle den er full av bæsj.... eller babyen ikke liker å få noe tredd over hodet....)[;)]

Back
Topp