Ett lite spm til

x1x~Strawberry~

Forumet er livet
Uff som jeg maser i dag [&o]

Men jeg lurer på..
Når jeg går til legen nå og får slikt helsekort som vi hadde sist, er det noe som blir sendt til trygdekontoret da? at jeg er gravid igjen? eller skal jeg sende noen papirer selv? eller får dem beskjed når jeg har født?[&:]

ORIGINAL: ~Tigerlilly~

Hva mener du?

Hmm, om dem får noe beskjed på om jeg er gravid igjen liksom? eller om dem ikke fåt vite noe før jeg har født?[&:]

Jeg kan ikke huske jeg sende noen papirer sist til trygdekontoret om at jeg var gravid..

trygdekontoret får iallefall beskjed når du har født.

Men hvorfor skal de vite at du er gravid igjen? Det har vel ikke dem noe med før du evt blir sykemeldt eller noe sånt? [:)]

ORIGINAL: *MammaMø*

Men hvorfor skal de vite at du er gravid igjen? Det har vel ikke dem noe med før du evt blir sykemeldt eller noe sånt? [:)]

Å nei jeg vet ikke [:D] Jeg bare lurte om dem trengte og vite at jeg er gravid igjen liksom, tenkte mest på siden jeg er mamma permisjon enda..

Lurer på hvordan jeg gjør det med penger, jeg har vel ikke krav på noe heller?[&:] jeg rekker ikke jobbe 6 av 10 mnd jeg [&o]

ORIGINAL: ~Lucky~

Å nei jeg vet ikke [:D] Jeg bare lurte om dem trengte og vite at jeg er gravid igjen liksom, tenkte mest på siden jeg er mamma permisjon enda..

Lurer på hvordan jeg gjør det med penger, jeg har vel ikke krav på noe heller?[&:] jeg rekker ikke jobbe 6 av 10 mnd jeg [&o]

Du trenger ikke å fortelle noe nei. Det er slik at man ikke har fått barn før man har satt det til verden. Slik at alt av stønader osv man eventuellt skulle stå i fare for å miste ikke vil bli stoppet før du har født. Ellers går alt av seg selv, barnetrygd går automatisk på samme konto som du får til lillemann nå. Jeg tror du kan få penger, det er noe med fødselspenger, tror kanskje du har rett på fødselspenger av fødselspengene hvis du skjønner. heh, en smule komplisert. Men alt står sikkert på NAV. [:D]

Du trenger ikke å fortelle noe nei. Det er slik at man ikke har fått barn før man har satt det til verden. Slik at alt av stønader osv man eventuellt skulle stå i fare for å miste ikke vil bli stoppet før du har født. Ellers går alt av seg selv, barnetrygd går automatisk på samme konto som du får til lillemann nå. Jeg tror du kan få penger, det er noe med fødselspenger, tror kanskje du har rett på fødselspenger av fødselspengene hvis du skjønner. heh, en smule komplisert. Men alt står sikkert på NAV. [:D]

Å det hadde jo vært bra da, da skal jeg undersøke litt av det jeg [:)]
Har jo spart opp noe penger, men jeg bruker dem jo like fort [&:]

Jeg får heller ta kontakt med dem og høre hvordan det blir, hvis ikke tar jeg bare en jobb og får jobbet noen mnd..

Ja ta en titt på Nav. Tror dessuten det er nye regler når man får barn tett [;)] Krysser fingrene for at det er det!

Å det hadde jo vært bra da, da skal jeg undersøke litt av det jeg [:)]
Har jo spart opp noe penger, men jeg bruker dem jo like fort [&:]

Jeg får heller ta kontakt med dem og høre hvordan det blir, hvis ikke tar jeg bare en jobb og får jobbet noen mnd..

I know... hadde ca 130 000 tilsammen til bruk i "mammapermisjonen" min.... Jeg fatter ikke hvordan jeg har klart å brukt opp dem så fort...
Eller... ble noen saftige regninger her inne da når jeg hadde modem! hehehe

Er så vanskelig å fordele når alt står der å gliser KJØP KJØP KJØP på kontoen. [8D]

er noen nye regler nå, som sier at fødselspenger og regnes som inntekt og dermed gir rett på nye fødselspenger.[:D]

men ring og hør med nav du, så får du klart svar på hva du har krav på, og evt. hva du må gjøre [:)]

Du får foreldre penger av foreldre pengene, (nye regler), men det må du sikkert søke om på lik linje med sist gang.

Og er du sykemeldt får du jo foreldrepenger av sykepenger og.

men gå innom Nav og hør hva du må gjøre, alltid lurest det!

Back
Topp