Ett kjapt tannspørsmål.

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Kan det svi i en tann som ble borra før idag?
Eller har han rett å slett borra feil tann? [&:]

ORIGINAL: Mamasan

ja det kan svi/være ømt [:)]

Ah okei. blei nesten litt redd for at han har borret feil
fikk så fryktelig tannverk inatt og måtte til tannlegen men siden jeg er gravid kunne han ikke ta røntgen å se hvem tann det hjalt så blei liksom gjetting[&:].. men han borra 3 stk så.. håper ikke det var feil og at jeg har kasta 1250 kr ut vindu[8D] . Hvor lenge kan det være ømt/vondt ?

ORIGINAL: hopsideisi

jeg fikk røntgen selv om jeg var gravid. spesiell sa han.  digitalt tror eg d var.

kan være du må rotfylle, jeg borret for 1 uke siden ca, må nok ta ut fyllingen og rotfylle..gjør vondt enda[:'(]

Aldri vært borti rotfylling, er det vondt? [&:]
Jeg fikk noe idag han kaldte midlertidig fylling hmm[8|] betyr det jeg må tilbake og få fiksa senere? [&:]

Man kan ha smerter i tanna i et par uker etter fylling (plast) Dette er normalt. Spesielt på store fyllinger.

Midlertidig fylling må byttes ut senere ja.

ORIGINAL: tuppamaara

Man kan ha smerter i tanna i et par uker etter fylling (plast) Dette er normalt. Spesielt på store fyllinger.

Vet du HVOR LENGE jeg kan gå før det må byttes ut?  skjønte ikke vitsen med å bruke det jeg og ikke bare fikse det ordentlig med en gang hmf..

ORIGINAL: Marinah

Vet du HVOR LENGE jeg kan gå før det må byttes ut?  skjønte ikke vitsen med å bruke det jeg og ikke bare fikse det ordentlig med en gang hmf..

Sa tannlegen noe om hvorfor han la midlertidig fylling? Har du rotfylt? Hvis ikke ville jeg ringt og spurt.
Man kan gå i årevis med midlertidig fylling. Er ikke noe farlig, men den tåler ikke så mye. Men husk å ta kontakt med tannlege hvis du merker at den har falt ut.

ORIGINAL: Marinah

Sa tannlegen noe om hvorfor han la midlertidig fylling? Har du rotfylt? Hvis ikke ville jeg ringt og spurt.
Man kan gå i årevis med midlertidig fylling. Er ikke noe farlig, men den tåler ikke så mye. Men husk å ta kontakt med tannlege hvis du merker at den har falt ut.

jeg fikk en akutt time, for jeg hadde så fryktelig tannverk.
Så han sa bare at han brukte en midlertidig fylling, ikke noe om hvorfor men tenkte det var pga jeg egentlig ikke var "kunde der" ?  :/

Back
Topp