Ett barn VS to barn..?

• Trådstarter Trådstarter Waxi
  • Opprettet Opprettet
W

Waxi

Guest
Vi lurer fælt på om vi skal gi mini på 2 og et halvt år et søsken.
Men er så sabla usikre! emoticon
Ble det en stoor omvelting det å få nummer to? 
Hva er negativt og positivt ved det? 
Er det noe jeg bør tenkte ekstra over før vi velger å prøve på barn nummer to?

Gi meg gjerne mange gode råd, dere som vet! Setter STOR pris på det!

Her er det 22mnd i mellom ungene
Positive-de har hverandre å leke med,ble ikke alt for stor alderforskjell. De har evnt andre nær seg når de blir voksene og vi som foreldre skulle gå bort

Neg- klarer ikke helt å finne noe direkte negetivt,men her følte jeg det litt slitsomt når begge brukte bleie siden det ble en del bleieskift

Her er det 17mnd imellom jentene.
Jeg finner ikke noe negativt, utenom at storesøster enda er litt liten til å kunne forklare henne ting som at hun må vente fordi jeg ammer, og at hun ikke går selv enda.
Utenom det er det bare gleden, foreløpig ihvertfall!

her er det 2år å 4mnd mellom 1 og 2.. 21mnd etter nr 2 kom, da kom nr 3=) trenger vel ikke å si så mye mer..

de får jo mye glede av hverandre opp igjennom oppveksten å når de blir eldre og. ser snuppa mi på 8mnd elsker å leike med søskena sine, å de med ho. (eldste er 4år eldre).

chriz skrev:
her er det 2år å 4mnd mellom 1 og 2.. 21mnd etter nr 2 kom, da kom nr 3=) trenger vel ikke å si så mye mer..

de får jo mye glede av hverandre opp igjennom oppveksten å når de blir eldre og. ser snuppa mi på 8mnd elsker å leike med søskena sine, å de med ho. (eldste er 4år eldre).

Så herlig å høre:-) Får jo så lyst på en til når jeg hører det positive ved det.. 
Men igjen stopper litt opp når jeg hører noe som peker i den negative retning..emoticon

Vi har 2 og syns ikke det er stor forskjell fra 1 :) Men fikk nr2 når eldste var 2 år, så var inne i bleieskift og slikt allerede :)
Jeg er mer spent på hvordan det blir å få en eventuell nr3. Syns egentlig 2 er passe med tanke på at man bare har 2 hender :P

Vi har to. Det er en hard jobb, men jeg synes det virkelig er verdt det.

Fordeler:
- Barna kan leke med hverandre og ha glede av hverandre.
- Søskenkjærlighet er herlig, også når man blir voksen.
- Sosial trening både gjennom å krangle, å dele, å glede hverandre.
- Med flere barn må de lære seg å dele rampelyset med andre. (Vesla vår har veldig godt av å lære dette.)
- Egne barn er herlige og skjønne, og da er det nydelig å ha flere.

Ulemper:
- Det er hardt arbeid og mye logistikk i starten
- Det koster mer penger
- Den eldste går ofte gjennom en tøff periode i starten.

Back
Topp