Ettårsgave

Teskjeer i sølv kommer til å stå på ønskelista her, om 20år håper jeg han er glad for at han har noe av verdi, jeg er iallefall utrolig takknemlig for at mine foreldre har spart på sølv for meg. :-) Vi har det meste av klær og leker og han vil bare ha fjernkontrollen og en tomflaske uansett. :-) Vi fikk alt på ønskelista til dåpen, der stod bl.a. stol med påmalt navn/fødselsdato, figgjo service (som needlepin nevner lengre opp, den store hvite barnesangboka, tinntallerken, smykkeskrin, smykke og armbånd (joda gutter kan også pynte seg) ;) Tja, kanskje fikk du noen tips. :)
Jeg gir sølvskje til hun jeg er fadder på, får ei hver jul. Gørrkjedelig nå, men regner med hun setter pris på det en dag i fremtiden ;)

Jeg gir sølvskje til hun jeg er fadder på, får ei hver jul. Gørrkjedelig nå, men regner med hun setter pris på det en dag i fremtiden ;)

Eg og fekk det. Kan ærleg sei at eg ikkje veit kor dei er :P

:o :o :o EJ da!!!??? Huff, håper skjeiene jeg gir tas bedre vare på :p

Haha, skyldar på mamma - trur ho har dei...
Men kva skal eg med dei engentleg?

Men dei er såååå smååååå.... Får jo ikkje plass til noko kake på dei :P
Er ikke meninga man skal gafle innpå store tugger i fine selskap :p vet ikke jeg.. Mormor brukte sine alltid til dessert og slikt når vi hadde litt finere middager. Alltid vært misunnelig på søstra mi som fikk skjeier av gudmoren sin. Har ikke noen fine skjeier jeg :p

Er ikke meninga man skal gafle innpå store tugger i fine selskap :p vet ikke jeg.. Mormor brukte sine alltid til dessert og slikt når vi hadde litt finere middager. Alltid vært misunnelig på søstra mi som fikk skjeier av gudmoren sin. Har ikke noen fine skjeier jeg :p

Hææ? Eg som alltid pleier å servere kake med spiseskjei :P
T-skjeier held i masse vis ;)

Jeg bruker sølvet stort sett bare til jul og bursdager. Mangler fremdeles en del bestikk, men får en og en gaffel fra mine foreldre til bursdag/jul så en gang... :-P

• Liker
Reactions: BMC
Aldri for sent å begynne å samle. ;-)

• Liker
Hææ? Eg som alltid pleier å servere kake med spiseskjei :P
T-skjeier held i masse vis ;)
Jeg skulle i alle fall ønske jeg hadde sølvskjeier :p helst dragesølv :D får begynne å samle på det kanskje :)

Jeg skulle i alle fall ønske jeg hadde sølvskjeier :p helst dragesølv :D får begynne å samle på det kanskje :)
Dragesølv har jeg valgt bort to ganger. Eldstejenta har Edel, og lillebror har Tradisjon. Jeg har selv Rose. Mulig tredjemann får Drage for den er og kjempefin :-)

• Liker
Men dei er såååå smååååå.... Får jo ikkje plass til noko kake på dei :P
Enig. Har 12 sølvskjeer som bestemor samla til meg. De duger ikke til noe som helst. Bruker t-skjeene og dessertskjeene i Hardangerbestikket vårt i stedet.

• Liker
Reactions: EJ
Enig. Har 12 sølvskjeer som bestemor samla til meg. De duger ikke til noe som helst. Bruker t-skjeene og dessertskjeene i Hardangerbestikket vårt i stedet.
Man har jo selvsagt kakegafler til bløtkaker og sånn :-P Skjeene finnes ofte i to størrelser, kaffeskjeer som er veldig små og teskjeer som er noe større. :-)

Vi ble spurt om vi ønsket oss t-skjeer til jenta vår, men sa nei. Jeg synes det er totalt meningsløst. Jeg har arvet noen, men kommer sikkert aldri til å bruke det. Vi har Ramona Hardangerbestikk istedenfor. Mye mer funksjonelt.

Back
Topp