Ettårsgave

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Har dere noen gaveønsker til ettårsdagen? Jeg tenker at jeg skal ønske meg noen litt "finere" ting til henne. Ikke bare tøy og sånt. Noe som er litt spesielt da. Men vet ikke helt hva enda. Ikke noe "over the top", altså. Hva tenker dere? :)

Vi ønska bl.a eget bestikk, et sett med skål, tallerk og kopp i kardemommeby (de har i klatremus og kariys og baktus også)..eller var det jo leker og klær

Vi blir å kjøpe sandkasse. Har nettopp flytta og her er det ikke det. Storebror får huskestativ til sin bursdag i Juni:) Ellers har lillebror alt og mere til for de neste åra så lite å ønske seg til han.

Saccosekk skal vi ønske :) vet ikke noe mer enda

Alt vi ikke fikk til jul blant annet :p

Vi kommer til å ønske oss uteleker..

Meir bhg ting - bruksting som fort blir borte, øydelagt osv. Fekk så mykje fint til jul og dåpen som "forblir" :)

Vi blir å kjøpe sandkasse. Har nettopp flytta og her er det ikke det. Storebror får huskestativ til sin bursdag i Juni:) Ellers har lillebror alt og mere til for de neste åra så lite å ønske seg til han.
Det var lurt! Vi har også flyttet til hus med hage og tenkte at sandkasse er noe vi har lyst å ha i hagen :)

Kommer ikke på noe vi trenger til henne egentlig :) Kanskje bare penger eller gavekort. Ungene har altfoooor mye ting og tang.

Vi har navnefest kombinert med 1 års dagen så regner med å få en del typiske dåpsgaver.

Blandt ønskene står:
Kaj Boyesen elefant
Angelus begynner sko
Barnesølje
Bobles
Trehjulsykkel
Sykkelhjelm
Duplo
Penger

Vi skal kjøpe en stol til henne Peters stol av Carl Hansen til henne.

Mamma og søstern finner alltid noe fint og ordentlig. Svigers og svigerinne kjøper alltid noe fra hm eller lindex - som jeg alltid bytter. Men trenger alltid noe basic så greit nok.

Men... Hva med en egen stol å se barnetv i? Eller ting til bhgstart? Gåbil? Dukke og dukkvogn? Togbane? Duplo? Noe interiør til rommet? Første sko? Eventyrbok? Sangbok? Singsangkort?

Mamma og søstern finner alltid noe fint og ordentlig. Svigers og svigerinne kjøper alltid noe fra hm eller lindex - som jeg alltid bytter. Men trenger alltid noe basic så greit nok.

Men... Hva med en egen stol å se barnetv i? Eller ting til bhgstart? Gåbil? Dukke og dukkvogn? Togbane? Duplo? Noe interiør til rommet? Første sko? Eventyrbok? Sangbok? Singsangkort?

Me har ønska ein sånn barnestol til A :) Reknar med han får det frå onklane sine :)

Hun har jo alt, trenger ingenting! Synes vi har så mye at det er helt flaut.
Mulig vi trenger sko bare, det vil jo tiden vise.
Og så kanskje et bilde til rommet hennes, det er litt tomt på veggene.
Ellers synes jeg det nesten er litt kvalmt med alt som skal kjøpes hele tiden. Jeg skjønner at folk synes det er gøy å gi, men det blir veldig bruk og kast.
Jeg har prøvd å si til mamma mange ganger at vi har altfor mye klær, men hun fortsetter å kjøpe.
Og så sa jeg at hun ikke trenger flere bamser, men hun mente at hun selv bestemmer hva hun vil kjøpe...

Kommer til å ønske ham uteklær til våren, uteleker og "fine" tallerker/skåler/glass i plast til hverdagsbruk :)

De kommer til å kjøpe leker, for det er jo det som er gøy å kjøpe. Og det kommer til å være det som blir kjøpt de neste atten årene. Og de kommer til å kjøpe dyrere, og dyrere, og større og større gaver. Besteforeldrene på farens side her har lagt konkurranse i å kjøpe de dyreste og flotteste og morsomste gavene. Jeg blir gal!
Men sånn bortsett fra det ønsker vi oss ting til barnehagestart og sko, penger på sparekonto tas også i mot med takk for da kan vi kjøpe noe om behovet dukker opp eller bare spare de. Men vet vel innerst inne at det ikke kommer til å bli så mye av det. Er bedre å innse at ting er som de er enn å irritere seg over det.

Teskjeer i sølv kommer til å stå på ønskelista her, om 20år håper jeg han er glad for at han har noe av verdi, jeg er iallefall utrolig takknemlig for at mine foreldre har spart på sølv for meg. :-) Vi har det meste av klær og leker og han vil bare ha fjernkontrollen og en tomflaske uansett. :-) Vi fikk alt på ønskelista til dåpen, der stod bl.a. stol med påmalt navn/fødselsdato, figgjo service (som needlepin nevner lengre opp, den store hvite barnesangboka, tinntallerken, smykkeskrin, smykke og armbånd (joda gutter kan også pynte seg) ;) Tja, kanskje fikk du noen tips. :)

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp