Et tips ang tran

M&M2014

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Når dere skal gi tran så varm det opp så det er ca samme som maten de får, da elsker de som regel tran, og man slipper at de gulper[;)] Bare et tips[:D]

Mario må nemlig ta tran multivitamin og jern hver dag, så har lært oss noen knep som viser seg å funke på de fleste små barn. De er ikke vant til å få noe kaldt.

ååååå
Så smart :) snuppa er 3 uker i dag så begynner om en uke..
Har grudd meg litt til det her med tran og gulpinga for det stiiiinker jo [:D] og ødelegger klærne har jeg hørt..
men da skal vi varme litt opp å håååpe at hun ikke gulper det opp [:)]

Takk for tips, hvordan gir dere det da?! T skjei eller sprøyte? Leste man kunne skylle tskeien i lunka vann også for å temperere tranen..

Jeg gir i tåteflaske siden han skal ha så store mengder, men sprøyta kan dere skylle i varmt vann, bare pass på å kjenn etter så det ikke blir for varmt.

Juliann, ikke dumt å skylle skjea i varmt vann[:)]

Jeg bruker sånn målebeger som man får på apoteket til feks medisin osv, også drikker frøkena fra begret. For å temperere tranen så heller jeg den opp en liten stund før vi skal ta kvelds stellet og lar den stå i romtemperatur mens vi kler av klær og bytter bleie og legger frem pysjamasen. Så får mia tran også får ho melk etterpå. Så kler vi på pysjamasen en stund etter på før det bærer rett i seng.:) Fungerer fint for vår del å gjøre det på denne måten. Har enda ikke opplevd at hun har gulpa opp tranen, men for sikkerhets skyld har vi ingen klær på. For tran på klærne går ikke bort i vask.

Back
Topp