Et tilleggsspm... om å være hjemme alene

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Dere som mener det er HORRIBELT å dra på butikken..
Står dere utenfor å prater med naboen 50 meter bortenfor huset i 10 min da, mens ungen er inne alene?

Jepp det har jeg gjort.
Har også latt ungen min være aleine når hun var 4 år. Bodde vel og merke over butikken da så om hun absolutt ikke ville vært hjemme aleine likevel kunne hun bare komme ned.

Nei, jeg gjør ikke det. Da inviterer jeg naboen inn, hvis det er snakk om å bli stående og prate.

Om det gjør meg til en hysterisk mor, så gir jeg balla i det. Jeg ser ikke noen som helst god grunn til verken å dra på butikken og la ungen være hjemme alene, eller å pleie sosial omgang med naboene utenfor mens ungen er inne alene. Ingen grunn, rett og slett. Det finnes andre løsninger, så da går jeg heller for det.

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Nei, jeg gjør ikke det. Da inviterer jeg naboen inn, hvis det er snakk om å bli stående og prate.

Om det gjør meg til en hysterisk mor, så gir jeg balla i det. Jeg ser ikke noen som helst god grunn til verken å dra på butikken og la ungen være hjemme alene, eller å pleie sosial omgang med naboene utenfor mens ungen er inne alene. Ingen grunn, rett og slett. Det finnes andre løsninger, så da går jeg heller for det.

Sign!

ORIGINAL: lykkepillen

Dere som mener det er HORRIBELT å dra på butikken..
Står dere utenfor å prater med naboen 50 meter bortenfor huset i 10 min da, mens ungen er inne alene?

Har ikke skjedd enda, men synes det er forskjell på å stå å prate med naboen og dra på butikken. Om noe skjer, så er du jo i nærheten, ungen kan rope på deg om den blir redd eller noe. Men om du drar på butikken og krasjer på turen, så er det jo kanskje ingen som vet at ungen er hjemme alene, ungen har ingen mulighet for å rope på deg om h*n blir redd osv.

Jeg kan fint sitte ute i hagen selv om ungene går inn på do eller går inn litt fordi de syns det er for varmt (snakk om sommer)
Jeg kan også gå ned i vaskekjelleren mens ungene er oppe i stua eller på rommene sine.
Men jeg ville nok ikke dratt på butikken mens de var alene hjemme, ikke enda. Selv om butikken ligger 2 min unna.

Back
Topp