et spm til dere som har vært igjennom prøverør

kate

Gift med forumet
Nå begynner jeg på nesespray, skal gå på det i tre uker før jeg begynner på sprøytene. Har dere som har vært gjennom dette noe råd å gi? Hvordan var dette for dere? Noe jeg må være forberet på? Gruer meg litt til bivirkninger osv. Er nok litt pysete av meg....har hørt at dette kan være grusomt....
 
Jeg har ikke vært gjennom det, men skal nok gjennom det i løpet av det neste året!!!
 
Jeg ville bare ønske deg lykke til!!!
 
Takk for det[:D]
 
ORIGINAL: kate

Nå begynner jeg på nesespray, skal gå på det i tre uker før jeg begynner på sprøytene. Har dere som har vært gjennom dette noe råd å gi? Hvordan var dette for dere? Noe jeg må være forberet på? Gruer meg litt til bivirkninger osv. Er nok litt pysete av meg....har hørt at dette kan være grusomt....

 
Skjønner at du gruer deg og er spent på hva du skal igjennom, men det kommer til å gå over all forventning.
Jeg grudde meg veldig mye til sprøytene, men det gikk som en lek!
Den første var vemmelig å ta, men de andre gikk helt fint.
 
Av bivirkninger, så var det vel litt humørsvingninger. Mannen merket de i form av at jeg kunne bli sint over bagateller og kunne gråte uten å vite hvorfor. Hehe...
Jeg var rimelig trett en periode, men ikke uoverkommelig.
 
 
Jeg ønsker deg all lykke til! Dette kommer til å gå så fint så.
 
Jeg hadde ingen bivirkninger i det hele tatt, så jeg håper du er like heldig som meg [:D] Masse lykke til iallefall
 
Det gikk veldig bra her også. Det gikk også veldig bra å sette sprøyter på seg selv. Vi lyktes ved andre forsøk.
Ønsker alle som er i gang/ eller skal igang med prøverørsbehandling lykke til[:)]
 
Ser det er en god stund siden du skreiv inlegget ditt, men jeg svarer allikevel.

Jeg hadde ikke store plager med nesesprayen - fikk litt hetetokter og litt ustabilt humør bare. men ikke mye. Og så kjente jeg at sprayen var sterk for jeg blei litt sår i nesa.
Jeg grua meg til å sette sprøyter på meg selv, men det gikk veldig fint - det er jo bare noe man MÅ gjøre - og nålen er så tynn at jeg ikke kjente det engang.
Det "verste" med hele prosessen var at jeg blei oppblåst og stinn i magen da jeg hadde brukt sprøytene en stund og det nærmet seg uthenting av egg. Men det betydde bare at jeg hadde produsert mange fine egg, så det var bare positivt egentlig.

Og det BESTE med hele prosessen er selvfølgelig knøttet som sparker i magen akkurat nå. [:D]
 
Jeg fikk ingen plager med nesesprayen, bare litt humørsvigninger. Var irrritabel på morgenen. Gikk på nesespray i 4 uker og 4 dager, gikk på sprøyter i 1 uke og 5 dager. Satte inn et egg på onsdag og ruger som bare det.
 
Pastella, hvordan går det med deg?
 
Har satt inn egg nå jeg å, går bare å venter på å få testa. En stund til enda da men. Er så spent.....
 
Hei!!
det er ikke noe å grue seg til. Tenk på det sånn at dette du nå skal igjennom kan føre til noe så vidunderlig som ett lite nurk og la det bli fokus den neste mnd.
Klart man har bivirkninger men det er ikke farlig. Ikke tenk på det du.
Lykke til!
 
Back
Topp