Et spm til dere hestedamer igjen

*bolledei*

Elsker forumet
Jeg har endelig funnet noen som skal ha hesten min på helfôr i et år. Å skal skrive en kontrakt, noen som har noen tips på hva som bør være med? eller har en kontrakt ligendes som jeg kan få se?

Skriv ihvertfall spesifikt hvem som skal ta dyrlege regninger, skoing, medisinering, tannrasp osv..det er lett bråk av slikt[;)]

ORIGINAL: Leatroll

Skriv ihvertfall spesifikt hvem som skal ta dyrlege regninger, skoing, medisinering, tannrasp osv..det er lett bråk av slikt[;)]

Jepp!

Tror det ligger en standard forkontrakt på rytter.no også:)
Eier betaler forsikring, avtal hvem som skal betale for behandlinger som ikke dekkes av forsikring. Og, sjekk HVA som faktisk dekkes, mange aner ikke hva deres forsikring dekker, og kan få en ubehagelig overraskelse..

Er en kontrakt for hest på fòr i hest.no almanakken som jeg har vært med på å lage. Den er forholdsvis enkel, men ble gjennomgått av jurist for å sjekke at den var bra nok. Det er den. Men i enkelte tilfeller kan det sikkert lønne seg å avtale mer enn det som står der..

Vet ikke hva slags hest du har,men ligger også forslag til leieavtaler inne på dnt(det norske travselskap) sine sider[:)],som bare er å printe ut.

Mitt råd er:

Set krav til skikkelig stor, tett, varm stall med stabilt golv.
Ta med at det skal være drikkekar og at bygningen er skikkelig isolert så vannet ikke fryser.
At dyrlegen skal se på hesten så og så ofte, for helsesjekk
Ta med avtale om tannrasping/ tannstell
Ha fast avtale med en rutinert hovslager
Set avtale om trening/ Hvile etc
Forsikre det dyre utstyret ditt (om du har dyre saler eller en dyr travsele)
Sett opp en foringsplan, sommerbeite ordning og krev at hesten skal gå med andre hester (om han ikke er hingst da)
Inngjering
Spon/underlag evnt matte
Foring/for/tørr høy/

Tusen takk for svar, da er jeg litt klokere. Vil gjøre det riktig, er jo det lille barnet mitt som jeg skal gi fra meg[:(] gruer meg skikkelig, men tiden strekker ikke til om dagen, å tror jeg har funnet et bra hjem til henne.

Back
Topp