Et spørsmål :)

Celin Marie

Elsker forumet
Jeg er straks 16 uker på vei, og det er jo 4 måneder når man regner uker. Men når man er gravid så er man jo ikke 4 måneder på vei før om en stund.... Hvorfor er det sånn?  Jeg lurer på mye rart [;)]

Er det ikke 15 fullgåtte uker som er 4 mnd tro? Hvordan er det der igjen... Jeg forklarte det for samboern for en stund siden, for han lurte også på det, heheh! Men nå har jeg sannelig glemt det [:)]

Men ett svangerskap er jo 40 uker og da er man halvveis når man er 20 uker. Ergo dersom man teller uker så blir det litt anderledes. (Det var i grunn det letteste svaret jeg kunne komme på nå) heheh!!!

Kommer spørsmålet fra en som aldri har vært/ikke er nært forestående å bli gravid er det bare å svare 4 måneder uansett:) De har som regel ikke peil på dette med å telle uker[;)]

Sist jeg var gravid kunne jeg finne på å si at jeg var 16+1? De fleste så ut som et spørsmålstegn[:)]

HAHA, ja folk som ikke ER gravide skjønner seg ikke helt på det uke greiene VI er helt inne i[8D]

Sånn jeg teker på det er det først og fremst uker det går i - jeg er f.eks 19+3.
MEn måneder teller jeg utfra ikm (ikke kommet mens) - so vi regner termnen utfra også!

For meg f.eks var det 25. april.
Så jeg va 1 mnd på vei 25. mai, 2 mnd på vei 25. juni osv og nå 25. sept blir jeg 5 mnd på vei..
25. januar er jeg da 9 mnd på vei, men en graviditet varer ca en uke mer, ergo termin 2. februar.

Håper det hjalp[:)]

regner du i måneder så er du 4 mndr på vei når du er 18+1 (eller 18+3)

kan jo og tenke slik at når du er 20 uker på vei så er du halvveis..altså 4 og en halv mnd..

Denne er jo ganske grei å kikke på om man lurer[:)]
Oi, og jeg er jo akkurat 4 fullgåtte måneder i dag (17+5)[:D] (For andre gang riktig nok, siden jeg ble satt tilbake 9 dager på UL[8D] Hehe...)

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager
2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager
3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager
4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager
5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager
6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager
7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager
8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
9 fullgåtte måneder: 40 uker

4 uker er 28 dager, men ikke en hel fullgått måned for det er jo 30 eller 31 dager i en måned.

Back
Topp