et spørsmål

Floken

Forumet er livet
til dere som har vært 100% sykemeldt  i over 12 uker..

hadde dere en aktivitetsplan fra legen eller arbeidsgiver? komt en stopper på utbetlingen min og kjønner ikke hvorfor.. har ringt å sport å får samme svar hver gang å kjønner ikke ei øre.. noen her som kan hjelpe?

arbeidsgiver er forpliktet til å ha samtaler med deg for å prøve å tilrettelegge arbeidsplassen din eller liknende. Dersom legen derimot krysser av i sykemeldingskjemaet ditt at dette ikke er aktuelt skal pengene gå som normalt... snakk med nav/ arbgiver eller legen din så ordner det seg vel skal du se forhåentlig vis

ja, okei.. i den del to sant, det som det står hvorfor ikke arbeidet er igangsatt?

hvis du hindrer rehablitering eller tilrettelegging ol kan arb. stoppe lønningene dine... prat med sjef og nav, kommer du ikke videre såringer du arb.tilsynet

Arb.giver tok kontakt med meg og jeg måtte i møte med personal avd for å se hva de kunne gjøre for meg.. Må si jeg har aldri følt meg så dum noen gang og syns møte var grusomt[&o] Jeg var ikke klar for å jobbe uansett hva de kunne gjøre for meg, og når de sitter og tror du juger for man ikke ser syk ut så er det kjipt[:'(]

åååh, ja, det kan jeg tenke meg er grusomt.. for håpe det bare var det ene møte da[:)]

men min arbeidsgiver har ikke gitt en lyd i fra seg (typisk han) men anyway. legen har fyllt ut del 2 på sykemeldingen '' medisinske årsaker til at arbeidsrelatert aktivitet ikke er igangsatt''
skal utbatlingene gå av seg selv da?

dytt... *hjeeelp meeg*

ORIGINAL: helenus

åååh, ja, det kan jeg tenke meg er grusomt.. for håpe det bare var det ene møte da[:)]

men min arbeidsgiver har ikke gitt en lyd i fra seg (typisk han) men anyway. legen har fyllt ut del 2 på sykemeldingen '' medisinske årsaker til at arbeidsrelatert aktivitet ikke er igangsatt''
skal utbatlingene gå av seg selv da?

Det må nok utarbeides en oppfølgingsplan med arbidsgiver også.

Min arb.giver sendte meg en i posten og hadde skrevet ting vi hadde blitt enige om, denne skrev jeg under på og videresendte til Nav.

ORIGINAL: *LiseT*

Nav stoppet utbetalingen min for legen hadde glemt å krysset av riktig på skjemaet.
tilrettelegging er jo ikke aktuelt når arbeidsplassen er nedlagt.. [&:]

ja, det er det jeg å mener, at tilrettelegging med arbeidsgiver ikke er aktuelt når man overhodet ikke er i stand til å gå i arbeid..
men når han krysset av riktig på skjemaet, gikk utbetlingen som normalt da eller med deg?

jeg har hatt samtaler med min arbeidsgiver og legen har skrevet en god grundig forklaring å sendt nav.  de skal ha skrevet ut en del  og sendt til nav. snakk med din lege å hør om han har sendet  i veien del to av sykemeld.

vis den er send men ble sendt etter den  rekker de ikke å registrere deg før utbetalingene går.
Har nettopp hatt samme problem selv[&:]

snakk med legen din i morgen

Masse lykke til[:D][:D]

ORIGINAL: Lilly85

jeg har hatt samtaler med min arbeidsgiver og legen har skrevet en god grundig forklaring å sendt nav.  de skal ha skrevet ut en del  og sendt til nav. snakk med din lege å hør om han har sendet  i veien del to av sykemeld.

vis den er send men ble sendt etter den  rekker de ikke å registrere deg før utbetalingene går.
Har nettopp hatt samme problem selv[&:]

snakk med legen din i morgen

Masse lykke til[:D][:D]

ja, vet du hva? der hadde du svaret.. hehe..  legen må ha skrevet på nederst på sykemeldingen ''medisinske årsaker til at arbeidsrelatert aktivitet ikke er igangsat'' pluss at legen må sende inn et skjema til nav? har jeg kjønt det da?

Back
Topp