Et spørsmål..

Minimoni

Prøver på nr 1
Novemberlykke 2015
Skal til jordmor på onsdag, og er da i uke 37. Er det sånn at det er standard at j.m. sjekker åpning eller er det noe man ber om selv? Hun har aldri nevnt noe på at hun skal det.. og jeg føler heller ikke behov for det om det ikke er veldig viktig. Tenker mini kommer når han kommer, og at jeg ringer føden når jeg har ca 10 min mellom riene pga jeg bor et stykke unna sykehuset..

Det kan jo variere fra sted til sted kanskje, men vanlig praksis er nok å sjekke slikt nærmere termin og kanskje helst på overtidskontroll.:)
Det betyr ingenting før du er kommet dit og det må vurderes eventuelle tiltak.
Her også skal føden kontaktes når det er under ti minutter mellom riene, eller ved behov. Lav terskel for å ta kontakt.:)

Dette er mitt tredje svangerskap og jeg har aldri fått sjekket åpning på kontroll. Tror kanskje man må spørre selv eller at jordmor gjør det hvis man har gått over termin? Jeg er av samme oppfatning som deg, ser heller ikle behovet for en sjekk. Enten sier hun at jeg er helt umoden og da blir jeg sikkert skuffet, eller så er jeg moden og da forventer jeg fødsel raskt:p. Uansett, babyen kommer når den er klar:).

Da jeg var på kontroll på overtid, men ikke overtidskontroll ble åpning sjekket bare fordi jeg sa ja til å bli strippa. Så ikke rutine akkurat. Jm sa at åpning og modning bare var å regne som en statusrapport fordi det kan endre seg på et blunk eller ta kjempelang tid før noe mer skjer. Og at det derfor ikke hadde noen hensikt å sjekke som rutine.

Takk for svar jenter :) er første min, så har veldig lite peiling :p Jeg håper at han velger å komme litt før termin..

Jeg skal til jm på onsdag og få modningsakupunktur. Tenker at jeg skal spørre ho om ho kan ta en sjekk, men usikker på om ho vil det.
Ho jordmora jeg hadde til de to andre sjekket dette på slutten :)

Så varierer vel fra sted til sted og jm til jm :p

Det er ikke rutine her i hvertfall :) var på Ahus fredag og ba selv om en sjekk, noe jeg fikk (var da 39+6). Skal dit i morgen igjen siden jeg har termin i morgen og håper jeg kan bli sjekket igjen. Eventuelt strippet :) men det er jo sent i sv.skapet og noe jeg spør om selv.

Her hos oss går vi ikke stripping eller sjekk av åpning før på termin eller etter...

Back
Topp