Et spørsmål..

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Klarte ikke å finne en bedre overskrift :p
Jeg og mannen giftet oss for en uke siden, og vi ønsket oss blant annet penger til bryllupsreise. Vi vil gjerne dra uten barn, og har litt lyst å dra i januar/februar da jeg ikke er ferdig med permisjon før i slutten av april og det er rolig på jobben hans i denne tiden. Da er baby 7-8 mnder. Hva ville dere gjort? Kanskje vi bør vente enda et år før vi drar?

Tenker å være borte 8-10 dager. Tenker at det ikke er sikkert at han pupper lengre heller da. Plutselig kan han jo miste interessen helt. Det er jo en mulighet. Om han enda puppes, er det da dumt av meg å la han få mme denne perioden?

Ønsker ikke å bli hengt ut pga at jeg tenker på å la han få erstatning noen dager, prøver egentlig bare å bli enig med meg selv om hva som er best å gjøre. Kanskje vi ender opp med å ta han med heller. :)

Akkurat nå kjenner jeg ingen lyst til å dra fra hverken han eller storebror så mange dager..

Jeg hadde aldri gjort det, og hvertfall ikke så lenge. Har vært borte fra storesøstrene to netter i strekk og det var mer enn nok for meg! ( og de) de er 3 og 5 år. Men hva som er rett for dere er det bare dere som vet.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det :)
veldig induviduelt det der, ikke bestem deg utifra hva vi her inne sier. Kjenn etter hva du selv vil er mitt beste råd.
Enklere sagt en gjort kanskje ;)

Jeg hadde dratt! Vi har vurdert en kjæresteweekend selv til våren. Jeg er enig med Snurkus, du må kjenne etter selv hva du tror du vil. Viktig å pleie parforholdet også :)

Jeg ville ikke gjort det, da jeg synes det er altfor lenge å være borte fra så små barn. Barn på 7-8 mnd er ikke i stand til og skjønne at mor/far kommer tilbake, og vil føle seg utrygge/forlatt uten sine primære omsorgspersoner. Med tanke på tilknytning sies det i utviklingspsykologien at en som mor ikke bør være lenger borte i flere antall timer enn hvor mange mnd barnet er det første leveåret - dvs 7 mnd=7timer:cool: Det er selfølgelig opp til hver enkelt, men fra en barnevernspedagog sitt perspektiv synes jeg kanskje dere burde utsette turen eller ta med lille:rolleyes:

Gjør det som kjennes rett ut for dere, og ikke bry dere om hva andre sier. Jeg skjønner at dere vil dra uten barn på bryllupsreisen deres! Er du i tvil, så utsett heller turen til han er blitt litt gamlere. Hvis han sover greit og rutinene er på stell når turen nærmer seg, ser jeg ikke noe problem i at dere skal dra, hvis barnet er trygg på de som skal passe han.
Men gjør det som kjennes best ut for dere! :-) gratulerer forresten :-)

Klarte ikke å finne en bedre overskrift :p
Jeg og mannen giftet oss for en uke siden, og vi ønsket oss blant annet penger til bryllupsreise. Vi vil gjerne dra uten barn, og har litt lyst å dra i januar/februar da jeg ikke er ferdig med permisjon før i slutten av april og det er rolig på jobben hans i denne tiden. Da er baby 7-8 mnder. Hva ville dere gjort? Kanskje vi bør vente enda et år før vi drar?

Tenker å være borte 8-10 dager. Tenker at det ikke er sikkert at han pupper lengre heller da. Plutselig kan han jo miste interessen helt. Det er jo en mulighet. Om han enda puppes, er det da dumt av meg å la han få mme denne perioden?

Ønsker ikke å bli hengt ut pga at jeg tenker på å la han få erstatning noen dager, prøver egentlig bare å bli enig med meg selv om hva som er best å gjøre. Kanskje vi ender opp med å ta han med heller. :)

Akkurat nå kjenner jeg ingen lyst til å dra fra hverken han eller storebror så mange dager..

Jeg hadde lagt opp tur uten barn, så dere får kvalitetstid sammen :) Jeg ville testet flasker og litt mme innimellom nå for å gjøre han vant til det. Gjerne la besteforeldre,eller annen familie gi han på flaske innimellom. Mi jente var 6 mnd da vi gikk på julebord ei langhelg, og det gikk kjempefint etter en sånn tilvenning som jeg beskrev over her. Masse lykke til!

Å gratulerer foresten :) ;)
Tusen takk :)
Han tar flaske ja, men har ikke prøvd å gi mme enda. Han er veldig trygg på besteforeldrene allerede, spesielt svigermor :) hun er helt fantastisk med barn. Storebror er veldig knyttet til både min mamma og svigermor,så jeg har absolutt ingen bekymring over å la de passe barna. Setter pris på hva dere skriver her, så tror nok at vi bestiller tur og så får vi evt bare ta med minien om vi føler for det :)

Jeg vet jo at man helst ikke skal forlate en så liten baby i så mange dager.. så jeg er litt skeptisk. Vi får bare se hvordan ståa er når vi nermer oss :)

Bare vær obs han kan nekte puppen når dere kommer hjem igjen da. Så mange dager uten kan føre til st han foretrekker flaska ;)

Ellers må man gjøre det som føles rett for seg selv. Drite i hva andre mener

Bare vær obs han kan nekte puppen når dere kommer hjem igjen da. Så mange dager uten kan føre til st han foretrekker flaska ;)

Ellers må man gjøre det som føles rett for seg selv. Drite i hva andre mener
Ja, er det jeg tenker mest på egentlig.. er veldig forberedt på at det kan skje.

Back
Topp