Et slag for hemorroider

Trultum

Flørter med forumet
Vaselin - alt du trenger og ufarlig. Smør på, og la det være i fred. Vask godt etter dobesøkene, men ikke behov for å skrubbe bort vaselinen. Spre det glade budskap - Ac3, scheriproct, is - ingen fungerte. Vaselin virker i løpet av ca 1,5-2 dager. Kjøp vanlig gul vaselin på apotek eller dagligvare.

Fant ikke dette tipset noe sted da jeg trengte det sårt. Stod på legekontoret og var på gråten da jeg fikk dette tipset. Fatter ikke hvorfor det ikke er allment kjent!!

Dagens gode gjerning herved utført!☺️

Sniker fra Oktober....... ble dem borte? :-)

Men, hvordan i alle dager fikser vaselin en hemmis[emoji15] fantastisk hvis det funker altså. Scheriproct er oppskrytt i allefall[emoji37]

Villig til å prøve alt - kjøper vaselin...

Sniker fra Oktober....... ble dem borte? :)
Jepp. To dager etter at jeg startet med vaselin, så hadde jeg dem i "sjakk". Før det, var det helt forferdelig. Kunne ikke sitte mens jeg var inne hos legen, og travet desperat rundt. Gikk rundt på natten, og vred meg i smerte. Har ikke hatt problemer siden da (dette var vel i april), men har brukt en del vaselin i frykt for at de skulle komme igjen. Har hatt lang pause nå, og fikk det tilbake for noen dager siden. Holder det på tålelig nivå med vaselin, og synes det er bedre i dag. Det opprinnelige tipset jeg fikk, var at jeg skulle ha masse vaselin på en bleie/ stort bind, samt smøre direkte på. Skjønte ikke helt poenget med bleia, og endte da også med et bind i oppløsning. Antar at poenget er at det bare skal være rikelig med tilgang til vaselin, og har derfor bare smurt direkte på.

Må innrømme at disse h...vetes hemorroidene er det jeg er mest redd for med hele fødselen.. Bedritne greier! Noen tips for å unngå det..?!??

Men, hvordan i alle dager fikser vaselin en hemmis[emoji15] fantastisk hvis det funker altså. Scheriproct er oppskrytt i allefall[emoji37]
Alle midlene jeg prøvde (utenom vaselin) var oppskrytt, i tillegg til at jeg ikke skulle bruke scheriproct før etter uke 13 (tror jeg) grunnet dannelse av binyrer. Jeg var i uke 12 og fullstendig desperat. Antar at det kanskje fungerer gjennom osmose og generell "smøring"..? Fettlaget vil kanskje gjøre at cellene blir lurt til å tro at det trengs vann utenfor blodårene, og osmotisk trykk drar vannet ut og letter på trykket? Deretter klarer kroppen resten selv? Aner ikke.. Men når det fungerer, så er det igrunnen det eneste jeg bryr meg om..!:0)

Næh, merker i grunn ingen forskjell. Men det er ikke noe annet som virker heller.
Prøvd ac3 comfort? Jeg hadde to store som verket no j..... Men bedre nå [emoji6] Den er både forebyggende og lindrende. Står heller ingenting om at man ikke kan bruke det som gravid [emoji5] Ha den i kjøleskapet, lindrer litt ekstra når du smører..

• Liker
Reactions: TKW
Prøvd ac3 comfort? Jeg hadde to store som verket no j..... Men bedre nå [emoji6] Den er både forebyggende og lindrende. Står heller ingenting om at man ikke kan bruke det som gravid [emoji5] Ha den i kjøleskapet, lindrer litt ekstra når du smører..

Ingen virkning av Ac3, spør du meg, men det ble kanskje David mot Goliat...;0)

Hehe.. Er ikke helt borte, men de ble mye mindre ihvertfall [emoji6] Ville ikke bruke sheriproc pga kortison skjønner du [emoji85][emoji23]
Samme som meg.. Men nå er jeg "hekta" på vaselin..!;0) Lillesøstra mi kunne informere om at vaselin stimulerer hårvekst..?? *ler* ..vel.. Får håpe jeg er ferdig med vaselin en liten stund etter fødselen, da..;0)

Samme som meg.. Men nå er jeg "hekta" på vaselin..!;0) Lillesøstra mi kunne informere om at vaselin stimulerer hårvekst..?? *ler* ..vel.. Får håpe jeg er ferdig med vaselin en liten stund etter fødselen, da..;0)
Trur jeg dæver [emoji23][emoji23][emoji23] Det var dagens [emoji23] Satse på at det ikke blir så alt for stor hårvekst bak der da [emoji12][emoji23]

Ser mange sverger til vaselin her, men er det kun for å lindre eventuelle smerter eller kløe?
Eller gjør det også at selve klumpen blir mindre? Hvordan får man den helt vekk?

Back
Topp