Et melkespm til

x1xTrista

Elsker forumet
Hvor mye melk er det meningen disse småtrolla våre skal ha nå når de er passert 1 år?

Helene drikker ca 3 kopper om dagen. Blir nok ikke mer enn max 2 dl tilsammen. Er det for lite?

Den siste tiden har jeg ikke turt å gi henne youghurt heller (selv om hun elsker det), for hun har vært så innmari løs i magen stakkar.

dette lurer jeg å på tror kanskje thomas får for mye. får nok 3dl. 2 flasker i døgnet.
noen som vet

Helsesøster hos oss sier at barna nå skal ha max 6 dl melk om dagen inkl. yoghurt.
Om dette var anbefalt dagsdose eller absolutt max fikk jeg ikke helt med meg..

Vel, Ida drikker vel kanskje 3 dl. melk om dagen + 1 yoghurt, mulig det er lite det da!?!? Jaja, det går vel greit tenker jeg....[:)]

Man må passe på så de ikke får for mye melk også, det kan "ødelegge" (kanskje litt feil ord, men...) jernlageret i kroppen på de små! Ikke bra å bli jernfattig heller...
Mye å passe på ja!![:D]

ORIGINAL: toBarn

Vel, Ida drikker vel kanskje 3 dl. melk om dagen + 1 yoghurt, mulig det er lite det da!?!? Jaja, det går vel greit tenker jeg....[:)]

Man må passe på så de ikke får for mye melk også, det kan "ødelegge" (kanskje litt feil ord, men...) jernlageret i kroppen på de små! Ikke bra å bli jernfattig heller...
Mye å passe på ja!![:D]

Ja, det var det vår helsesøster sa. De hadde hatt noen barn med veldig lav blodprosent, så den absolutte maxgrensen for kumelk gikk ved 6 dl hadde de funnet ut der.

Men da er det ikke noe problem her i hvert fall.
Kan fint gi en yoghurt i tillegg til melk til måltidene. Helene elsker nemlig yoghurt. Og melk også for den sakens skyld [:D]

ORIGINAL: Ole Brumm

Helsesøster hos oss sier at barna nå skal ha max 6 dl melk om dagen inkl. yoghurt.
Om dette var anbefalt dagsdose eller absolutt max fikk jeg ikke helt med meg..

sign..

hs sa til meg, max 5 dl for dag!

ORIGINAL: Habib Galbi

har ikke begynt med vanlig melk ennda.. burde jeg gjoere det? han faar to flasker om dagen.. naar han staar opp og naar han legger seg! er som nan det jeg bruker!sluttet aa drikke nan dere???

Det er nok på tide å slutte med nan nå ja, de trenger ikke det lengre.
Vi har en siste pose med nan som vi bruker opp, kun en flaske om kvelden, men han er nå blitt mye mer glad i ku-melk.
Kian får ku-melk til lunsj og en flaske ku-melk jeg varmer opp når han skal sove dagssøvnen sin.

Youghurt har jeg sluttet med da han var så løs i magen, vet ikke om det kommer av det[8|] Trodde det skulle ha motsatt virkning, tror jeg må ringe hs ang dette...??

Casper drikker bare kumelk nå, men han ville ikke ha det til å begynne med,
så da blanda jeg 50/50 med Nan for at han skulle vende seg til smaken.
Så gikk det greit.

Monicus: Vet ikke om de blir løs i magen av youghurt,
har ikke vært borti det,

men en ting Casper ble veldig løs i magen her da jeg prøvde å bytte til 12 mnd grøt,
så jeg måtte gå tilbake til 8 mnd igjen...

Du kan jo bare høre på HS.[;)]

Back
Topp