Et litt flaut spm ang kroppslukt..

*obaibi*

Elsker forumet
Ja, etter jeg ble gravid har jeg hatt med jevne mellomrom "noe" som kommer ut av navlen og lukter vondt. Aldri hatt det før! Er det noen som vet hva det er? Og bare så det er sagt så kan det ikke være dårlig hygiene, dusjer og vasker meg hver dag! Er så irriterende! Noen som har det samme? Og bare hatt det nå mens jeg er gravid, men hadde det ikke sist gang..

Jeg har opplevd den en gang før at det kom noe fysisk...var hvitaktig og lukta grusomt! Gikk bort etter en stund men hadde mistanke om sopp. Før jeg fikk testa soppmidler var det borte. Etter jeg ble gravid, har det vært noe væske som har kommet som har lukta tilnærmende og jeg vil understreke at mi hygiene og er bra. Vasker navlen hver dag! Aner ikke hva det er...

Hmm, merkelig.. Har ikke komt på at det kunne være sopp, men hvordan sjekker jeg i så fall det? Er ikke hvitt som du sa du hadde en gang, mer flytende, og er mer lukt enn væske hvis du skjønner.. Utrolig ekkelt![:'(]

Står flere plasser på nettet at dette oftes skyldes sopp. Å det kan vi alle få, så er ingenting å være flau for[:)] Her er et svar fra lommelegen. Kanskje det hjelper?

"Dette er et ganske vanlig problem for mange.
Den illeluktende væsken skyldes sannsynligvis en infeksjon hvor både sopp og bakterier spiller en rolle. Denne tilstanden kalles intertrigo.Det kan også være forårsaket av Candida eller gjærsopp.
Overvektige mennesker vil ha større sjanse for å få denne typen infeksjon.
I hudfoldene i navlen er det ypperlige forhold for oppvekst av sopp og bakterier, det er derfor svært viktig å forebygge slike infeksjoner med god hygiene.
I første omgang kan du gå på apoteket å kjøpe Daktacort krem uten resept å smøre navlen i 10 til 14 dager. Før du smører på kremen bør du vaske godt med f.eks. Pyrisept.
Hvis dette ikke hjelper, så bør du få tatt en dyrkning av sekretet hos din lege for å bestemme hva slags sopp og/eller bakterie dette er.
I noen sjeldne tilfeller kan man ha en pilonidalcyste i navlen. Dette er en cyste av samme type som på folkemunne kalles tvilling."

Å ja.. takk[:)] Får gå på apoteket og prøve sånn krem da[:)]

Back
Topp