et litt ekkelt spm..!

Vinkeline

Glad i forumet
[hr][hr]Noen som har hatt forstoppelse, eller har?
Noen som vet hva jeg kan ta for å få d bort?

Mye vann, fiberrik kost. Druer eller svisker. Om det ikke hjelper selges det laksantia i form av olje på apoteket. Man kan få en del luft i magen av oljen , men det er nok bedre enn å ikke få til å gå på do!

Ja det var et kjempe stort problem hos meg for en liten stund tilbake.. var helt forstoppet.. dette gjore jeg: jeg tok duphalak 15 ml(fåes på apoteket) morgen og kveld i 2 dager,  drakk så linfrø i lag med appelsinjus noen dager(husk mye vann) slik at jeg ble "tømt". Etter den "kuren" har jeg bare drukket 2 glass med biola for dagen og mye vann og er ikke lenger plaget med det.. selv om jeg knasker på jerntabeletter... og en viktig faktor er å stresse ned... ikke noe å være forstoppet, ødela hele dagene for meg... håper det ordner seg for deg ;)

3 ts med linfrø med jus/vann er nok for dagen.. husk å la linfrøene stå å trekke i væske en stund før du drikker dem.. :)

ORIGINAL: a tina

3 ts med linfrø med jus/vann er nok for dagen.. husk å la linfrøene stå å trekke i væske en stund før du drikker dem.. :)

linfrø prøvde jeg forrige gang jeg var gravid.. og jeg ente opp med de jævligste magesmertene ever.. [:(] lå ei hel natt md smerter..

æ va på helsekostbutikk og kjøpte ett merke som heter husk..smakte sagflis,men etter1.5 dag va alt normalt igjæn

duphalac vil du nok få anbefalt av legen din.. Det er helt ren fibermikstur.. Veldig effektivt!! [:)][:)]

Men, som skrevet litt over her, veldig viktig med MYE væske.. Du kan ta litt duphalac hver dag etter du har fått i gang systemet igjen for å smøre tarmene skikkelig[:)]

Mye fiber er bra!! [:)]

Jeg anbefaler Duphalac som du får kjøpt på apoteket. Ta 15 ml morgen og kveld til magen er i gang. Også kan du forebygge med å ta 10-15 ml daglig etter dette. Husk å drikke nok vann i tillegg.

Dette fungerer ihvertfall ypperlig for meg nå som jeg går på jerntabletter[;)]

Mitt triks er faktisk enkelt og greit en boks med mais[:D] Funker fint d og.. løser seg opp på 1-2timer..... dette trikset har jeg brukt hver gang jeg har fått forstoppelse... (sliter litt me d te vanlig også jeg)

tusen takk for mange gode svar! [:D][:D]
har tatt noen kapsler så skal tas om kvelden å virke over natta! Husker ikke hva de het, men vet dokteren sa de var ikke farlig for gravide!
De har alltid virket før, men sorry ekkle detaljer d eneste som kommer ut er hemorider.. å fytti h.... kan jo ikke gå etter jeg har prøvd meg på do!
tror jeg tar meg en tur til legen i morgen å få sjekket d opp
! ellers er d første jeg skal ut å kjøpe etter butikkene åpner er duphalac! 

hvis du har hemorider i tilegg så kan du prøve ac3 comfort.. En salve som skal være veldig effektiv[:)]

Back
Topp