et litt dumt spm...

jas

Forumet er livet
reker er det store spørsmålsemnet her, så da kliner jeg til med et lite spørsmål også [&:]
Føler meg litt dum som ikke vet det..Men reker som er fryst er ferske, ikke sant???
Og det går greit å spise de selv om de har ligget i fryseren et halvt års tid???

Jeg trodde at da butikkene reklamerer med ferske reker at de ikke har vært frosne.

Vet ikke om du kan spise de når de har lagt så lenge i frysa; tror ikke jeg hadde spist de  [:)]

hva er ferske reker da??og hvor finner jeg ferske reker da??
De i lake er jo heller ikke ferske....

ferske reker får du i en fiskebutikk, eller når en vanlig matbutikk reklamerer med ferske reker [:D]

....rekene er som regel kokt før man spiser dem..... Frosne reker er først kokt og så fryst. Ferske er vel kokt først og så selges de.....

ORIGINAL: Jas

reker er det store spørsmålsemnet her, så da kliner jeg til med et lite spørsmål også [&:]
Føler meg litt dum som ikke vet det..Men reker som er fryst er ferske, ikke sant???
Og det går greit å spise de selv om de har ligget i fryseren et halvt års tid???

du er litt søt!!

skjønner at jeg er utrolig dum når jeg stiller dette spm...Men jeg vil ha reker, og tenkte at hvis de var fryst så rekker de hvertfall ikke å bli "dårlige", hvis dere skjønner???
Nei, da får jeg se om de har ferske reker noen steder da...[&:]

Back
Topp