Et lite tips ang treg mage

Ho Mor

Forumet er livet
Tenkte jeg skulle dele en vond erfaring med dere. Sist jeg gikk gravid så var jeg mye plaget med treg mage. Satt hver dag og presset og presset uten noe effekt[:o] Så når fødselen kom så ble det jo mye pressing da også og jeg presset på meg noen vonde hemorider. De har jeg hatt problemer med å holde borte. Og det er så ubeskrivelig vondt[:(] Jeg er veldig redd for å presse på meg hemorider igjen når jeg skal føde. Så derfor har jeg brukt dulcolax avføringstabletter innimellom nå når jeg er gravid. Så til dere som sliter med treg mage; er det helt håpløst og alt annet er prøvd, så ta noen avføringspiller på kvelden så dere ikke lager et grunnlag for hemorider. For det kan ta laaang tid å hele igjen[&:][:'(][:(][:(] Og det er ikke påvist å ha noe invirkning på fosteret. Og heller ikke noe invirkning på at fødselen kan starte av det. Det sa i allefal legen til meg[:)]

Off, hørtest ikke noe godt ut nei..
Jeg var på apoteket for noen måneder siden på grunn av treg mage. Og da annbefalte de kun den laktulose(er ikke 100%sikker på navnet) siden det var det eneste middelet som ikke ga sammentrekninger i livmoren. For jeg spurde etter noe i tablett form, men fikk et klart nei siden gravide ikke skulle bruke det. Så da måtte jeg ta til takke med flytende middel.

Rart at de sier forskjellige ting?

Lactulose er kun tarmsmørende. I vedlegget til dulcolax tabletter står det at det ikke er registrert noe negativ effekt hos gravide, og det samme sa legen. Den bruker 12 timer på å virke, så er jo ikke på samme måte som feks klyx som setter igang en voldsom reaksjon. Hvis du går inn på felleskatalogen å søker så kan du jo lese der[:)] Jeg bare vet at jeg unner ingen disse vonde hemoridene, for jeg har slitt så fryktelig[&:][:'(]

Her[:)]  http://www.felleskatalogen.no/  søk dulcolax.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ikke risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Preparatet går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Dume dume apotekdamene.. Tenk så mye lettere det hadde vert å bare tatt en tablett..
Jaja. Skal iallefall huske det til en eventuell nestegang[:)]

ORIGINAL: cskjoldal

Dume dume apotekdamene.. Tenk så mye lettere det hadde vert å bare tatt en tablett..
Jaja. Skal iallefall huske det til en eventuell nestegang[:)]

Ja og så er det det at den tabletten er en avføringspille og man trenger kun ta det når man er forstoppet. Oljenm må tas gjevnlig over lengre tid og det er egentlig negativt å lære tarmene at de blir smurt når de egentlig skal klare å holde seg "smurt" selv[:)]

Det er ikke anbefalt å bruke så mye laktulose pga at
det er så fort at man venner seg til å ta det!
Prøv heller med skikkelig grovbrød med linfrø,
eller lag havregrøt med linfrø og solsikkekjerner!
Jeg har bakt endel brød, og det funker supert!

ORIGINAL: Ninnimamma

Det er ikke anbefalt å bruke så mye laktulose pga at
det er så fort at man venner seg til å ta det!
Prøv heller med skikkelig grovbrød med linfrø,
eller lag havregrøt med linfrø og solsikkekjerner!
Jeg har bakt endel brød, og det funker supert!

Det er nettopp det som er greien. Da er det bedre for kroppen med en avføringspille en og annen gang[:)]

Er desverre ikke alltid det hjelper[:o][:(]

Back
Topp