Et lite spm!

LilleLisska

Forumet er livet
Tror dere at Finnmarkinger er late?

Syns det er mange som mener det i mange forskjellige sammenhenger.

Og hva synes dere egentlig om finnmarkinger sånn generelt ?

Nå snakker vi FINNMARKINGER ikke Nordlendinger [:)]

[:)]

Nei, det har jeg aldri hørt eller tenkt.

ORIGINAL: toneany

Nei, det har jeg aldri hørt eller tenkt.

[:)]

Vi søringer kan ikke så godt forskjell på finmarkinger og nordlendinger....ja, for å være ærlig så kjenner jeg mange som ikke en gang kan forskjell på nordlendinger og trøndere....

Så det er ikke lett å svare på. Men mine opplevelser med nordlendinger (vet helt ærlig ikke om de var fra Finmark eller Troms) er at de er utadvendte, temperamentsfulle og at de banner mye mer enn vi stakkars bedehussørlendinger er vant til.

Late....[8|] nei, det har jeg aldri tenkt noe på eller hørt noe om.

Syns Finnmarkværinga e hærlie folk!! [:D]

ORIGINAL: Sonja Borge

Vi søringer kan ikke så godt forskjell på finmarkinger og nordlendinger....ja, for å være ærlig så kjenner jeg mange som ikke en gang kan forskjell på nordlendinger og trøndere....

Så det er ikke lett å svare på. Men mine opplevelser med nordlendinger (vet helt ærlig ikke om de var fra Finmark eller Troms) er at de er utadvendte, temperamentsfulle og at de banner mye mer enn vi stakkars bedehussørlendinger er vant til.

Late....[8|] nei, det har jeg aldri tenkt noe på eller hørt noe om.

Hehe, nei. Er kanskje ikke så lett å vite. Men man kan høre forskjell i dialekten da [:D]

ORIGINAL: Unge lovende Frk.K

Syns Finnmarkværinga e hærlie folk!! [:D]

Jammen du e jo norfra! [:D]

Hææ??? Hvor har du dette fra?? Aldri hørt noen si! Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor noen skulle si det...Hvorfor skulle de være noe mere late enn andre??

Min opplevelse av Finnmarkinger er at de er hissige[8D] (har selv en stemor som er fra finnmark[8D]).

Men late nei det kan jeg ikke si at de er, langt i fra. [:)]

Late? Nei.. men de fleste jeg kjenner som er fra finnmark. De er temperamentsfulle, sosiale og prater mye skit[8D][8D] hehe.. Ålreite folk det. [:D]

De er vel ikke mer spesielle enn andre folk?
Selv er jeg opprinnelig nordlening og har vel litt finnmarking i genene mine. Men tviler på at det har formet meg som person[:)]

Back
Topp