et lite spørsmål

lillemeg2

Glad i forumet
Februarhjertene2017
min datter kom til i oktober 09. så er ikke så lenge igjen til hun er 3 måneder nå... lurer da på om det er skadelig for henne hvis jeg ikke koker flaskene hennes for kvær gang? la oss si at jeg vasker å skyller annen kvær gang å vasker å koker annen kvær gang? eller hva tror dere?

Man skal koke flaskene så lenge ungen får MME.. Det sa hs til meg..
Har du oppvaskmaskin,kan du vaske flaskene i den,men smokkene må kokes..

koker dem som regel kvær gang dem vaskes jeg, MEN nå hadde jeg ikke fått gjort det i kveld da jeg... bare vasket dem. så måtte jeg pumpe å trengte ene flasken der å da liksom. så jeg pumpet i den rene flasken som ikke var koket da... må jeg kaste melken jeg har pumpet ut da eller er det trygt å gi henne melka mi alikvel??

nå husker jeg ikke temperaturen jeg hadde da jeg skyllet dem etter dem var vasket, men skylte ekstra over den før melka kom i med koket vann da som var avkjølt

men bare lurer litt jeg.. hordan er/kan det være skadelig for babyen om det ikke kokes?
har egentlig aldrig fått det forklart, bare at man skal koke flaskene... så jeg har bare gjort det uten spørsmål jeg da. men da dette kom opp nå begynte jeg bare å lure litt :P hehe

ORIGINAL: malinl88

men bare lurer litt jeg.. hordan er/kan det være skadelig for babyen om det ikke kokes?
har egentlig aldrig fått det forklart, bare at man skal koke flaskene... så jeg har bare gjort det uten spørsmål jeg da. men da dette kom opp nå begynte jeg bare å lure litt :P hehe

Det har vel med bakteriefloraen og gjøre, vil jeg tro. Bakterier dør ved 75 grader ca, men samtidig hjelper det ikke å skylle de i kokende varmt vann fra springen heller - for der er det kobber i rørene.

Selv har jeg aldri kokt flaskene, pakker de i oppvaskmaskinen, og flaskesuttende vasker vi for hånd. Legger de først i kokende varmt vann og har zalo i - lar de ligge der en god stund, også vasker vi dem godt og skyller de masse før vi setter de til tørk.

Sluttet å koke da de var 2 mnd! Vasket i oppvaskmaskinen og det gikk supert! [;)]

jeg kokte flaskene til Tuva til hu var 4-5mnder[:)]
nå har jeg de bare i oppvaskmaskinen... synest det er litt tidlig å slutte å koke de nå, men du bestemer jo selv[:)]

ORIGINAL: Zera

jeg kokte flaskene til Tuva til hu var 4-5mnder[:)]
nå har jeg de bare i oppvaskmaskinen... synest det er litt tidlig å slutte å koke de nå, men du bestemer jo selv[:)]

skulle ikke slutte å koke dem. lurte bare på om dere trodde det gikk bra for en gangs skyld å ikke koke [:)]

Kokte flaskene hver gang til han var ca 5,5 mnd!
kokte vannet heletiden, men det er jo ikke noe jobb.. [:)]

Med hun eldste i huset,så kokte jeg flasken etil hun fylte 1 år. Nr 2 var 6 mnd når jeg sluttet..Og nr 3...tror jeg kokte flaskene 1 gang. Og han har ikek tatt noe skade av det[:)] men de anbefaler vel 6 mnd tror jeg..

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: tipp

Med hun eldste i huset,så kokte jeg flasken etil hun fylte 1 år. Nr 2 var 6 mnd når jeg sluttet..Og nr 3...tror jeg kokte flaskene 1 gang. Og han har ikek tatt noe skade av det[:)] men de anbefaler vel 6 mnd tror jeg..

Ja men du det vet du ikke enda[:-] Det trenger ikke vises før hun er 20 og plutselig får dysleksi[:-]
(Sorry,greide ikke dy meg[8D])

men si meg hva dysleksi har med bakterieflora i magen å gjøre da??

haha! Det der vil jeg tro var en spøk! [;)]
(ref: sorry klarte ikke dy meg!)

Jeg trodde seriøst det var tydelig. blir ikke så morsomt når jeg må stave vitsene mine[8D]

den VAR ganske tydelig ja[8D]

Back
Topp