Et lite spørsmål til dere...

• Trådstarter Trådstarter Tone Ingrid
  • Opprettet Opprettet
T

Tone Ingrid

Guest
Hei

Vi lurer på hvilke sanger og regler dere synger for barna mens dere bader de.

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh,
Tone Ingrid

Hoppe sa gåsa, danse sa reven.....

Karu, karu, karu, karusellen...

Hjulene på bussen (m.bevegelser)...

Synger de på babysvømmingen

Hadde listet opp en laaaaaaaaaang liste jeg, men så ikke det sto "mens de bader" hehe [8D]

danse -sa reven, hoppe -sa gåsa

Mens de bader?? Nei.. da går det mest i... NEI, nei, nei.. IKKE drikk så mye såpevann...[8D]

Synger til legging jeg.

ORIGINAL: MoLa_07

Vaske velse brumlemann!! [:)]

Den synger vi også, bare at det er "Vaske vesle Sandermann"[:)]

synger helst til legging, da går det mye i pink floyd, hehe,.. og noen barnesanger og da

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Mens de bader?? Nei.. da går det mest i... NEI, nei, nei.. IKKE drikk så mye såpevann...[8D]

Synger til legging jeg.

Signerer denne, men vi synger ikke til legging heller, vil ikke skade ho for livet med min vakre stemme[8D]

oi.. må vi synge og[;)] må ta å kjøpe mej ei songbok[:D]

Lillebror kan tromme, nede på stasjonen, mikkel rev..[:)] Og selvsagt mange av de som er nevnt ovenfor!

Vaske vesle brumlemann. Og så "Den første lille grisen" av Alf Prøysen som jeg bruker som en regle om tærene. Og tommelfinger, tommelfinger - hvor er du?

ORIGINAL: MoLa_07

Vaske velse brumlemann!! [:)]
jepp hvis jeg synger når de bader så er det denne.
ellers er det mest ved legging jeg synger.. og da er det egenkomponert sang Oldefar har laget til de.

Tre små ender![:)]

Synger til legging jeg.

haha her å, må sette såpa på toppen  så han ikke rekker de[&:] han tømmer alt av såpa[:D]

ellers pleide jeg og immitere div dikt og sanger når han han bada i balja[:)] men jeg får ikke lov og synge nå[&:] skjønner ikke åffor[8|] har ikke sååå grusom stemme[8D]

Jeg synger:
"her sitter vi og ror, i vår lille båt, sjøen er stor, veldig stor, og det kommer bølger... osv osv"
"ro ro ro din båt"
"ro ro ro your boat"
"ro ro til fiskeskjær"
"bukkene brusesangen"
"andungen kvakk kvakk-sangen"
"lille kattepus"
"bæ bæ lille lam"

Fast sangreportoar hver gang [:)]

ORIGINAL: *~Skjønningene~*

synger ikke[:D] får bare beskjed om å hysje jeg[:-]

Det gjør jeg å. Samme når hun skal legge seg. Da kommer det meget kontant: "Mamma, e vil sove e!!!!"

Synger til legging jeg.

Hihi, samme her[:)]

epler og pærer de henger på trærne..osv

vaske vesle brummlemann med klut og kost og såpevann............osv

Så tar vi høyre armen frem, så tar vi h.armen bak og rister litt på den..............osv

Hehe hvis jeg begynner å synge så skriker hun..Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mamma neiiiiiiii..hehe

Vi (far og meg) pleier å ta badingen sammen. Og da går det litt i ro ro ro din båt.. Eple og pærer faller fra trærne... og vi dikter opp noen sanger. Feks: Fysj så skitten Leila er i dag, da må mamma vaske litt og pusse litt (så vasker jeg ho)..

Dikt som jeg bruker er den derre; drypp drypp drypp drypp, hva drypper på mitt tak. Det er regn regn regn regn, som drypper på ditt tak.. osv

Men vi synger mest ved senga (og i gyngestolen før leggetid).

• Hode skulder kne og tå
  • Hjulene på bussen   
  • Alle barna (klapper, hopper osv..)
  • Lille Petter edderkopp
  • Ro ro ro din båt
  • Ro ro til fiskeskjær
  • So ro lille mann
Dette er "reportoaret" vårt foreløpig......

Back
Topp