et lite intim spm ;)

LadyOnHeels

Elsker forumet
dette er første gang jeg har født vaginalt og jeg må innrømme at jeg gruer meg til å ha sex! med gutten så tok jeg haste ks så da var jeg jo helt fin nedentil siden han ikke kom ut den veien så da hadde jeg ingenting å grue meg til, men denne gangen fødte jeg vaginalt og revnet litt. 

så mitt spm er, har dere hatt sex nå etter fødselen? merket dere noe annerledes? å revnet du under fødselen? 

jeg har forresten hentet hormon spiralen i dag og skal få satt den inn i august  håper den funker bra så jeg slipper piller. 
 
jeg har født mine 3 jenter vaginalt og alle 3 gangene har det gått sånn 2 uker før jeg har hatt litt sengekos, og det har gått helt greit... du må jo se litt selv og ikke føle deg pressa, men du vil jo kjenne om det gjør vondt eller ikke, jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt :) (tommel opp)! hehe   men de sier jo helst 6 uker siden det er renselses ukene da,m men etter de ukene om man velger å vente såå lenge så burde alt ha grodd og ikke være noe problem.  lykke till:)
 


blikket skrev:
jeg har født mine 3 jenter vaginalt og alle 3 gangene har det gått sånn 2 uker før jeg har hatt litt sengekos, og det har gått helt greit... du må jo se litt selv og ikke føle deg pressa, men du vil jo kjenne om det gjør vondt eller ikke, jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt :) (tommel opp)! hehe   men de sier jo helst 6 uker siden det er renselses ukene da,m men etter de ukene om man velger å vente såå lenge så burde alt ha grodd og ikke være noe problem.  lykke till:)

oi, to uker etter fødselen! da hadde jeg så vidt kommet meg på beina å klarte å gå uten store smerter      

tror jeg bare får bite det i meg for er jo lenge siden nå så kan jo umulig gjøre  vondt, da er det i hvertfall noe som er gale vil jeg tro?! 

 
JEg gruer meg også. jeg ble klippet og sydd og føler at det ikke er grodd helt.... men kan være bare en følelse.... har da ikke hatt sex enda så kan ikke komme med noen erfaringer....
 
Her er det Nei til minipillen er tatt og glidemiddel kjøpt inn. Bare for å være litt mer sikker på alle områder. Men ja, gruer meg. Og mannen min er et seksuelt vesen så han liker ikke dette. Respekterer et nei, men det går utover trivselen hans. Så da gruer jeg meg jo bare enda mer
 
Jeg grudde meg veldig så jeg hadde sex for første gang etter fødsel i går, altså etter 11uker. Vi kjøpte inn glidemiddel, og jeg var åpen mot mannen min og sa jeg var redd. Han har vært utrolig tolmodig, heldigvis. Det gikk kjempebra. Jeg forventet at det kom til å gjøre vondt, men det var ikke vondt i det hele tatt.
 
hmmm, viss bianca er snill i kveld så kanskje vi skal prøve oss hadde jo vært greit å få overstått den første gangen, men mangler kondom     vet ikke om jeg tørr å ta noen sjangse.. uff, får se hva det blir til ;p
 
Ble klippet og sydd her også, ventet til blødningen var over så vi hadde sex rundt 4 uker etter fødselen. Jeg grudde meg kjempe masse egentlig, og vi tok det veldig forsiktig hvor jeg tok kontrollen, men det gikk kjempe fint, ikke ondt i det hele tatt. Eneste var at jeg kanskje var sydd litt trangt, for plutselig var det mindre plass der gitt (til stor glede for mannen, haha!), men det gjorde ikke vondt altså! 

Siden har vi hatt det ofte, men bruker kondom. Skal få satt inn spiral nå snart, det ser jeg fram til :P 
 
Vi prøvde etter 5 uker, men da fikk jeg en liten rift akkurat i huden ved åpningen hvor jeg hadde sydd. Og nå, 3 uker senere er det fortsatt ikke helt grodd! Svir litt, og er stramt og ubehagelig. Noen av dere som har opplevd det samme? Kan jeg ha blitt sydd for stramt? 
 
Vi prøvde etter 5 uker, men da fikk jeg en liten rift akkurat i huden ved åpningen hvor jeg hadde sydd. Og nå, 3 uker senere er det fortsatt ikke helt grodd! Svir litt, og er stramt og ubehagelig. Noen av dere som har opplevd det samme? Kan jeg ha blitt sydd for stramt? 
 
Vi prøvde etter 5 uker, men da fikk jeg en liten rift akkurat i huden ved åpningen hvor jeg hadde sydd. Og nå, 3 uker senere er det fortsatt ikke helt grodd! Svir litt, og er stramt og ubehagelig. Noen av dere som har opplevd det samme? Kan jeg ha blitt sydd for stramt? 
 
Vi prøvde etter 5 uker, men da fikk jeg en liten rift akkurat i huden ved åpningen hvor jeg hadde sydd. Og nå, 3 uker senere er det fortsatt ikke helt grodd! Svir litt, og er stramt og ubehagelig. Noen av dere som har opplevd det samme? Kan jeg ha blitt sydd for stramt? 
 
hmm, kanskje du bør høre med hs? du burde vel ta en gyno undersøkelse for å sjekke at ting er som det skal?!
 


LadyOnHeels skrev:
hmm, kanskje du bør høre med hs? du burde vel ta en gyno undersøkelse for å sjekke at ting er som det skal?!


Ja, jeg skal på 6ukerskontroll hos legen min på torsdag (8 uker etter fødsel!), så får høre med henne da.. Begynner å bli ganske utålmodig her! :p
 
Ventet 8 uker sist gang, da hadde jeg sydd to små sting bare, syntes sexen var bedre jeg da :) Var litt trang før, så en fødsel viet det ut så det ble bedre for meg :) Var litt kjipere for mannnen, men da ville jeg ha sex oftere så da gikk det greit alikevel ;)
Ventet vel 6 uker denne gangen og gikk fin fint, men har ikke hatt noen store rifter så vet ikke noe om det...
 
hehe ja men det forutsett at jeg ikke revnet eller noe da, og blødde i 11 dager så var alt som normalt:)
 
vi prøvde oss i dag, men det svei i stingene.. skal det være slik? er nesten tre måneder siden....
 


muffinsdronningen skrev:
vi prøvde oss i dag, men det svei i stingene.. skal det være slik? er nesten tre måneder siden....


jeg ville hørt med ha eller lege for det skal jo ikke gjøre vondt der nå. 
 


LadyOnHeels skrev:


muffinsdronningen skrev:
vi prøvde oss i dag, men det svei i stingene.. skal det være slik? er nesten tre måneder siden....


jeg ville hørt med ha eller lege for det skal jo ikke gjøre vondt der nå. 

Da jeg var hos legen forrige uke, sa hun at det var normalt å fortsatt være øm og stram en god stund til. Jeg får også vondt i arret i mellomkjøttet når vi prøver oss.. 
 
Back
Topp