Et lite hjertesukk....

Spinell

Flørter med forumet
ADVARSEL: LANGT SYTEINNLEGG

Føler jeg er på nippet til å gå på veggen her. Jobber på en barneskole hvor det er mange utagerende elever. Jeg har fått beskjed av ledelsen om å ikke bryte inn i episoder mellom elever, men heller hente hjelp. Ønsker jo selvfølgelig ikke å gå inn i sånne episoder, men kan liksom ikke unngå å havne oppi disse episodene heller, når jeg kommer til klasserommet og det ligger elever på gulvet i gangen og slår løs på hverandre.. Heldigvis var det en annen lærer i nærheten som kunne gå i mellom..

Her om dagen hadde jeg gym en klasse, da tar en av de utagerende elevene og kaster en stor vedkubbe mot meg og klassen. Ingen rakk å reagere, det var såvidt den ikke traff noen. Ble så skremt at en annen lærer var nødt til å ta over timen for meg. :sad010

Er heller ikke fritatt noen inspeksjoner som jeg leser flere gravide som jobber på skoler er, enkelte dager har jeg opptil 3 inspeksjoner. Får aldri satt meg ned for å ta en pust i bakken, selv om jeg har gitt beskjed til ledelsen at det er for mye. Sover maks 4-5 timer hver natt og er generelt helt utbrent. Har hatt mange blodtrykksfall hvor jeg bare er nødt til å sette/legge meg ned fordi det går rundt for meg.

Har snakket med verneombud som har tatt saken opp med ledelsen, men det skjer svært lite dessverre.

Noen andre som får lite tilrettelegging på arbeidsplassen? Hvordan takler dere det?
Hilsen sliten og frustrert dame

Huffda
Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge så om ikke de kan/vil skal du ha svangerskapspenger.
Alternativet er SM, men er fint om man ikke trenger bruke av den kvota..

Med sånne episoder har du rett på svangerskapspenger fordi det er vanskelig å legge til rette for sånne ting. Jeg skjønner deg godt, sist svangerskap var får første gang jeg følte at man virkelig å benytte seg mot andre mennesker som ikke tenker over sånt. Sånn som frivilligarbeid på ungdomsklubben turte jeg ikke mer, de er hyggelig ungdom. Men dessverre så er ikke konsekvensanalysen dems ferdig nok til å forstå i kampenshete hva som skjer om vi får et hardt slag på magen. Har du vurdert svangerskapspenger?

Huffda
Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge så om ikke de kan/vil skal du ha svangerskapspenger.
Alternativet er SM, men er fint om man ikke trenger bruke av den kvota..
Har bestilt time hos legen på mandag, så får jeg høre hva hun sier. Men kjenner hvertfall at sånn som det er nå ikke fungerer lenger..

Med sånne episoder har du rett på svangerskapspenger fordi det er vanskelig å legge til rette for sånne ting. Jeg skjønner deg godt, sist svangerskap var får første gang jeg følte at man virkelig å benytte seg mot andre mennesker som ikke tenker over sånt. Sånn som frivilligarbeid på ungdomsklubben turte jeg ikke mer, de er hyggelig ungdom. Men dessverre så er ikke konsekvensanalysen dems ferdig nok til å forstå i kampenshete hva som skjer om vi får et hardt slag på magen. Har du vurdert svangerskapspenger?
Nei, det er akkurat det! Barn og ungdom handler dessverre ofte før de tenker. Til vanlig er det ikke noe problem, men nå har jeg flere enn meg selv å tenke på. Er redd alt stresset går utover babyen også, i og med at det er en påkjenning å gå rundt og bekymre seg for når/hvor/hvordan neste episode vil inntreffe. :(

Nei, det er akkurat det! Barn og ungdom handler dessverre ofte før de tenker. Til vanlig er det ikke noe problem, men nå har jeg flere enn meg selv å tenke på. Er redd alt stresset går utover babyen også, i og med at det er en påkjenning å gå rundt og bekymre seg for når/hvor/hvordan neste episode vil inntreffe. :(
Ja skjønner deg veldig godt, bra du har lege time, men viktig at du får et skriv fra arbeidsgiver også om dette så går prosessen kjappere ogSå forstår nav og lege at det faktisk ikke er bra for barnet eller deg og at det går ikke Ann å legge tilrettelagt med ungdom på den måten der. Masse lykke til, og håper det ordner seg, me hør med legen din om du kan være sykmeldt frem til det blir godkjent for det er bedre for deg enn å utsette deg for det der❤️

Har bestilt time hos legen på mandag, så får jeg høre hva hun sier. Men kjenner hvertfall at sånn som det er nå ikke fungerer lenger..
Lykke til!

Back
Topp