Et lite badeproblem...

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Vi har stellebord uten balje, og ønsket oss derfor badebalje, noe vi fikk til jul ;)
Planen var å ha balja på vaskemaskinen, som står helt perfekt til i forhold til stellebord/vann..
(Orker ikke sitte på gulvet hver gang det er badetid..)
Men, pakket den nettopp ut og ser at det er bein på balja, som selvfølgelig stikker utenfor toppen på vaskemaskinen o_O
Noen som har tips til en god, ikke for stor, helt enkel badebalje? :)

Jeg fant en ikea-balje på finn.. Prøver å unngå å dra på ikea i disse tider.. Takk for tips :)

Ikke den jeg så i butikken her.. den var så lik Ikea sin. Kanskje de har/har hatt ulike?

Jeg har Stokke sin med nyfødtsete. Kan pakkes helt flat når den ikke er i bruk. Kjøpte begge deler på Finn for 300 kr :happy:

Baljer har de mange steder, på IKEA som nevnt, sparkjøp, babybutikker, europris. Behøver bare en vanlig balje, preferansene er ulike derimot. Vi har en vaskebalje til å begynne med, blir den for upraktisk går jeg nok for Stokke flexi, da det er lett å sette den bort og tar liten plass.

Ja, jeg har jo den opprinnelige vi fikk, med støttebein.. Den kommer vi til å bruke etterhvert når hun blir større og kan sitte på gulvet og plaske :) Det er jo nesten litt komisk å styre så fælt med noe å bade babyen i.. De kan jo faktisk bare bades i vasken i starten :hilarious:
-men samtidig er det så koselig å ha alt klart og i orden.. og jeg som kun har store barn hjemme fra før denne gangen har massevis av tid :joyful: Håper på tilslag på en rosa balje jeg fant på finn.. Etter tre gutter må jo balja nå være rosa, haha..

Når jeg fikk barn sist, som var leeeenge siden, var TummyTub en kjempestor greie. Begge barna elsket dem, vi elsket dem og de var superkjekke å ta med på tur/hytta osv. Så har fått tak i en slik nå også.

TummyTuben er en "bøtte" som skal gi tryggheten og komforten fra livmoren. Man bare støtter hodet med et par fingre og bebis er veldig avslappet og man får veldig god kontakt opplever jeg. :)

Kan være et tips

Rart du nevner det, for jeg husker godt at Tummy Tub var veldig populært :)
Mine tre er født i 2000,2004 og 2006.
Vi kjøpte aldri tummy tub, da jeg tenkte at den kun kom til å passe veldig kort tid...!? Hvor lenge brukte dine barn den?

Rart du nevner det, for jeg husker godt at Tummy Tub var veldig populært :)
Mine tre er født i 2000,2004 og 2006.
Vi kjøpte aldri tummy tub, da jeg tenkte at den kun kom til å passe veldig kort tid...!? Hvor lenge brukte dine barn den?

2002 og 2005 her. :D

Jeg husker ikke helt nøyaktig, men overraskende lenge. Ser på bilder jeg har at de nok var rund 8-9 måneder når de måtte ut av den. For på ene bildet klatrer han oppi selv og kommer fortsatt fint nedi. :)

Back
Topp