Et hjerte sukk

trampe80

Gift med forumet
for noen uker siden var lillesøsteren min på 20 med meg og svigerinnen min ut...
Vi hadde det kjempegøy, helt til svigerinnen min skadet hånden og måtte på legevakten... Lille søs ville bli på byn, men jeg syntes jeg nesten måtte følge svigerinnen min...
Her en kveld kom lille søs på besøk ov vi satt og skravlet, pludselig fortalte hun om at den kvelden var hun blitt voldtatt på vei hjem.
Hun vil ikke høre snakk om å anmelde det....

jeg har så dårli samvittighet fordi jeg gikk i fra henne den kvelden...Hadde ikke jeg gått hadde det ikke skjedd!
Føler meg også ganske hjelpeløs, prøvd å ta det oppigjen nå senere, men hun nekter totalt å snakke om det igjen.
Kan ikke si det til noen i familien heller, mamma vil bare syns så utrolig synd på seg selv og få en unnskyldning til å drikke.[:o]
Andre søs. opplevde også å bli voldtatt for noen år siden og har strevd med å stable livet sitt på beina igjen, vil ikke belaste henne heller.

Vet det er ikke meg det er synd på her, men måtte bare få lette hjertet mitt litt!

Heia Trampe80! Prøv å ikke legge skylden på deg selv, vet det er veldig lett å si og vhertfall ikke enkelt å gjøre det.Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, men hadde det vært meg hadde jeg spurt den andre søsteren din om hva du skulle gjøre.Trenger ikke si hvem det gjelder eller si det er ang ei venninde og at du lurer veldig på åssen du skal hjelpe henne. Er ikke enkelt det der, men prøv så godt du kan å ikke bebreid deg selv.Kanskje det kan hjelpe deg å snakke med mannen din om det?

hei Trampe80

Dette var da en fryktelig historie! Håper du får søsteren din til å åpne seg igjen, for dette er for vanskelig å takle alene. Du må ikke bebreide deg selv..det var IKKE DU som gjorde noe vondt mot søsteren din, det var voldtekstmannen. Husk at du ikke kan si hva som hadde skjedd hvis du også hadde vært der. Kanskje hadde han fått gjort det allikevel, og i tillegg skadet deg. Prøv heller å bruke energien din på søsteren din. Fortell henne at du er der for henne når hun trenger å snakke. På den måten vet hun at hun kan komme til deg! kanskje hun trenger litt tid før hun kan snakke igjen!

Håper virkelig hun får snakket om det igjen sånn at dere kan søke hjelp til henne.

Sender deg en stor trøsteklem i denne vanskelige tiden!

M

Tusen takk for svar....

JEg er jo her for henne, hun må nesten bare få ta det i eget tempo... Er jo glad hun kom og fortalte det til meg, selv om det var et realt sjokk!
På meg virker det som hun fortrenger det, men det kan vel komme en reaksjon en gang, og da vet hun at hun kan komme til meg...

Blir så forbanna på folk som kan gjøre sånt... Aner de virkelig ikke hvordan de ødelegger mennesker...
Og rettssystemet er jo helt på trynet, han ble frikjent han so voldtok den den andre søs...
Enda han kom med tre ulike forklaringer, og det ble bevist at han hadde hatt sex med henne! hun var full av blåmerker og helt skammslått...Dette skjedde på skolens område i skoletiden....

Det kan jo være at lille søs er redd for å anmelde og ikke bli trodd...

Har ikke noe med graviditet og gjøre dette her... men må bare få det ut et sted....

Hei.

Jeg opplevde det samme da jeg var 14 år gammel, men unntak at det var kjæresten min som gjorde det og det skjedde flere en en gang...
Jeg fortalte det ikke til noen før jeg var rundt 16 år gammel. Da fikk ei venninne av meg vite det og han jeg da var sammen med...
Jeg har aldri fått noen profesjonell hjelp med dette her, ingen i familien min vet om det i det hele tatt og jeg ønsker ikke at dem skal få vite det...
Dette skjedde for 8 år siden men jeg har fortsatt problemer med det og kan stadig finne meg i å tenke på det.
Jeg har låst meg på en måte seksuellt sett.. Klarer ikke å få ordentlig nytelse av sex og slikt, og det trr jeg har mye med voldtekten min å gjøre... samboeren min vet hva som har hendt men han vet ikke omfanget av det og det kommer jeg ikke til å fortelle da jeg aldri har pratet om det! og jeg har ikke lyst til det heller, selv om jeg vet at jeg burde... føler det har gått for mange år egentlig...

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å skaffe noe hjelp for dette her og at jeg ikke kommer til å prate om det! Selvflgelig veldig dumt men jeg tror det vil ordne seg etterhvert antageligvis... Jeg er dessverre en person som stenger ting inni meg når jeg ikke burde gjøre det!

Grunnen til at jeg forteller dette her er for at jeg vil du skal få søsteren din til å prate om det,.. gjøre seg ferdig med det på en måte!! Det at hun ikke vil gjøre det kan ødelegge mye for henne... Men ikke presss henne, la henne vite at du er der for henne. Hun stoler tydeligvis veldig mye på deg siden hun har fortalt deg dette her, og jeg ville snakket med en profesjononell.. Tror det finnes noesom heter voldtektstelefonen eller noe.. dette kan du søke opp på nettet og finne.. Du trenger ikke fortelle dem hvem det har skjedd med men spø dem hva du kan gjøre og hva du burde gjøre for å hjelpe...

hei panterinnen
Tårene triller her jeg sitter.
Takk for at du delte den erfaringen, jeg skal iallefall støtte henne og være der for henne uansett...

Du panterinnen hvorfor vil du ikke fortelle hele historien til sambon din? kan jo være dere får det beder sexuelt og tror nok han ville sette pris på at du fortalte han alt.Jeg vet ikke jeg og skal vel egentlig holde tett som aldri fortalte mora mi at stefaren min prøvde å kjøpe meg for 30000 kr for en natt.[:'(] blir kvalm av tanken men jeg fortalte det til pappa og mannen min og det hjalp meg masse.

ja du kan jo spørre tuja77

Det er vel fordi det egentlig er vanskligere å snakke om det nå som det er så lenge siden og fordi jeg ikke har lyst til å rippe opp i det..
Føler vel egentlig at han på en måte ikke vil snakke om det heller.. da tror jeg kanskje han hadde spurt meg, og jeg vil ikke prakke på han problemene mine!

Vet det er galt av meg å tenke sånn.. vi har tross alt ett barn sammen og jeg vet at han elsker meg over alt på jord!
Det er bare visse ting som er vnskelig å prate om...

kanskje jeg forteller det me tid og stund.. ikke vet jeg...

kan jo være han ikke tør å spørre for han er redd for å rippe opp i dine sår....

veit ikkje kva eg skal skrive her, vart trist[&o] og sint[>:]

Eg veit korleis dere har det..derfor vart eg litt satt ut..[&o]

kan hende det tuja77... og egentlig like greit!

Jeg har det jo egentlig ganske bra jeg [:D] er bare sexen som irriterer meg litt hehe..

Huff.. Dette var kjempe trist å lese.. Vet ikke hva jeg skal i, ord strekker liksom ikke til i slike situasjoner.. Håper det går bra med dere alle til syvende og sisst.. *klem*

Back
Topp