Et glass

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Fikk så voldsomt lyst på et lite glass hvitvin til maten i dag :)

Er det noen som har tatt seg et glass, og hva med ammingen?

Er det ok å ta seg et halvt glass rett etter man har ammet og venter 3 timer? Eller må jeg gi flaske ved neste måltid da?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed fra helsesøster at sånn ca. når man er kjørbar, er alkoholen ute av melken. Og at man burde holde seg helt unna alkohol iallefall de første 6 ukene, da babyen bruker mye lenger tid på å få det ut av kroppen. Men hvis du har en unge som tar flasken greit, er det jo bare å kose seg:-)

Jeg skal på vinkveld hos ei venninne i kveld, men her blir det bare brus:-) Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noe vinelsker, så er egentlig ikke noe problem å unngå det:-p

Jeg fikk beskjed fra helsesøster at sånn ca. når man er kjørbar, er alkoholen ute av melken. Og at man burde holde seg helt unna alkohol iallefall de første 6 ukene, da babyen bruker mye lenger tid på å få det ut av kroppen. Men hvis du har en unge som tar flasken greit, er det jo bare å kose seg:-)

Jeg skal på vinkveld hos ei venninne i kveld, men her blir det bare brus:-) Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noe vinelsker, så er egentlig ikke noe problem å unngå det:-p

Orker ikke styre med flaske og sånt enda, så blir pepsi max i kveld :D Er egentlig ikke sånn super vinelsker jeg heller, men liker litt søte viner/musserende :)

Jeg har egentlig en liten plan på en kveld med jentene litt ut i juli. Jeg og en venninne fyller år på samme dag. Har litt melk på frys, så kanskje pappaen skal få prøve seg noen timer på kvelden med flaske da om alt ligger til rette :)

Jeg skal i bryllup om 2 ukeR, og da er han blitt 6 uker. Holder på å pumpe meg opp et stort lager så jeg kan ta meg et glass vin eller to :) det gledes :)

Fødte for 3 uker siden, drakk to glass vin forrige dagen. Hadde jentene på reker og vin, det var deilig :) ga morsmelkerstatning, pumpet meg når se var gått som jeg kastet.

Jeg skal i bryllup om 2 ukeR, og da er han blitt 6 uker. Holder på å pumpe meg opp et stort lager så jeg kan ta meg et glass vin eller to :) det gledes :)
Der gjør det ;) Setter pris på noen slike kvelder. Har det supert hjemme med lillemann, og i ingen hast, men utrolig deilig å få pynte seg litt igjen og kose seg ute. Vaske vekk gulpen i håret og finne frem rettetanga etter gammelt! :D

Sikkert koselig for far å kunne bidra med mat også. Nå er det jo litt redusert siden han helst skal spise 24/7 :p

Fødte for 3 uker siden, drakk to glass vin forrige dagen. Hadde jentene på reker og vin, det var deilig :) ga morsmelkerstatning, pumpet meg når se var gått som jeg kastet.
fikk ikke han vondt i magen når du begynte rett på mme, eller har du hatt tilvenning?

fikk ikke han vondt i magen når du begynte rett på mme, eller har du hatt tilvenning?
Fikk ikke til amming, så har pumpet morsmelk og gitt mme. Har ikke så mye produksjon lengre, ca 50 ml per gang jeg pumper. Blir dårlig i magen bare på mme ja, og spyr

Orker ikke styre med flaske og sånt enda, så blir pepsi max i kveld :D Er egentlig ikke sånn super vinelsker jeg heller, men liker litt søte viner/musserende :)

Jeg har egentlig en liten plan på en kveld med jentene litt ut i juli. Jeg og en venninne fyller år på samme dag. Har litt melk på frys, så kanskje pappaen skal få prøve seg noen timer på kvelden med flaske da om alt ligger til rette :)

Ja, jeg kan også drikke litt sånn musserende, men pepsi maxen topper all vin for min del:-p
Hørtes veldig koselig ut med bursdagsfeiring med venninnene:-) Så mye koseligere med venninnekveld med skravling og smådrikking, fremfor fyllefest på byen:-)
Hadde selv 25-års dag sist helg, men det ble god middag og kake sammen med nærmeste familie. Veldig koselig det også:-)

En enhet bruker ca 1,5 time på å forlate kroppen til en normal dame. Det er sånn jeg regner :) så jeg ammet som regel før jeg tar en øl eller et glass vin og venter rundt 2 timer før jeg ammer, ofte mer :)

Når jeg skal drikke mer gir jeg på flaske! Det som er pumpa, det er planen i hvert fall!

-- tasting fra mobil --

Jeg også gleder meg til å kunne ta et glass,men foreløpig tørr jeg ikke..Tørr ikke basere meg på at snuppa klarer å vente to-tre timer siden d kan gå alt mellom en halvtime og tre timer mellom..så her blir det vannvogna en god stund til!:)

Jeg har smakt på vin- helt fantastisk! (en vinelsker) Her får han på flaske eventuelt, hvis han ikke venter lenge nok med neste ammerunde. Lillegutt har fått mye mme i starten siden min melkeproduksjon var lav, så har det i sikkerhet. Men nå omdagen går det i 100% melk fra meg. Pump i vei og gi på flaske :)

Back
Topp