Et glass vin? eller total avhold?

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Hva tenker dere om graviditet og alkohol?
Er det "lov" å ta seg et lite glass vin eller øl mens man er gravid?
Eller er det totalt avhold?

Jeg mener at det er total avhold!!!
Jeg var med i en forskningsgruppe når jeg gikk gravid med Aron og det var om alkohol i svangerskapet.
Og fordi dem ikke vet HVOR lite alkohol som må til for å skade embryoet/fosteret så sier dem at mens man er gravid så skal man holde seg 100% borte fra alkohol for å unngå skader hos den lille i magen!
Jeg vet ikke med dere, men JEG klarer meg hvertfall uten alkohol i de mnd jeg må for at min lille skal få en så god start på livet som mulig!

Totalt avholdent!
Har hørt at noen påstår at et lite glass vis innimellom ikke skader, men hvorfor ta sjansen?! Enn om det skader akkurat mitt barn?! Nei, svangerskapet er så kort, og resten av livet med eventuell anger så langt.....

Totalt avholdent!
Har hørt at noen påstår at et lite glass vis innimellom ikke skader, men hvorfor ta sjansen?! Enn om det skader akkurat mitt barn?! Nei, svangerskapet er så kort, og resten av livet med eventuell anger så langt.....

Hear hear :D

Tror nok det er trygt med et glass innimellom for de fleste, men jeg kommer ikke til å tenke tanken en gang. Det plager meg ikke heller. Tenker heller mer på maten jeg ikke kan spise :)

På samme måte som graviditet og røyk/snus ikke hører sammen så hører iallfall ikke graviditet og alkohol sammen, ikke et glass vin for å prøve å starte fødsel heller! Så ja, nulltoleranse her..

På samme måte som graviditet og røyk/snus ikke hører sammen så hører iallfall ikke graviditet og alkohol sammen, ikke et glass vin for å prøve å starte fødsel heller! Så ja, nulltoleranse her..

Veldig enig, jeg røykte før men har sluttet nå som jeg er gravid. det er jo bare vi som kan passe på at babyen har det bra og vokser opp frisk og fin og det vil ikke jeg tulle med hvertfall. da gjør jeg heller mitt beste for at den skal ha det bra

Totalt avhold! :) Men har faktisk truffet personer allerede som er overrasket over at jeg ikke vil ta et glass vin :P

Flink du er Angelica2010 som starter så mange diskusjonstråder! :D

Totalt avhold! :) Men har faktisk truffet personer allerede som er overrasket over at jeg ikke vil ta et glass vin :p

Flink du er Angelica2010 som starter så mange diskusjonstråder! :D

Ja så nå må du også komme med noen diskusjonstråder hehe, jeg prøver å komme på mer tull vi kan prate om, men er jaggu ikke lett hehe

Avholds :) Så lenge jeg er gravid, er det ingen alkohol på meg. Eneste jeg beskymrer meg for er at jeg hadde noen glass vin før jeg fant ut at jeg var gravid :( må si jeg er litt beskymret :confused:

Avholds :) Så lenge jeg er gravid, er det ingen alkohol på meg. Eneste jeg beskymrer meg for er at jeg hadde noen glass vin før jeg fant ut at jeg var gravid :( må si jeg er litt beskymret :confused:

vet du hva? det hadde jeg også, men har det ikke skjedd noen sa til nå så er det neppe det som er grunnen dersom det skulle skje... Jeg hadde ett glass vin på nyttårsaften!
Men jeg hadde ingen anele at jeg kunne være gravid for jeg har brukt clearblue sin fertilitetsmonitor og sist mnd viste den ingen el....

ingen alkohol på denne mammaen:-)

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Null alkohol :)

Totalt avhold! Men har nok fått i meg litt ettersom det ikke var i mine villeste tanker at jeg er preggis. Men fra jeg fant ut er det ikke en dråpe!
Har møtt mange som blir overraska over det. Men ingen har tatt skade av å ikke få i seg alkohol. Mange har tatt skade av å få det i seg.....

Back
Topp