Et barn til??

• Trådstarter Trådstarter Mamma1991til2
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma1991til2

Guest
jeg har begynt å tenke veldig mye på å få et barn til i det siste. Jeg har to stk fra før, og vi var sikker på at vi ikke skulle ha flere.

Jeg vet at kjæresten ikke vil ha flere, og har har lyst å sterilisere seg så snart han kan. Jeg var først hel enig, men nå vet jeg ikke.

Nett nå passer det ikke uansett, fordi jeg skal studere et år. Men viss ikke dette går over om et år heller, så vil jeg gjerne prøve da.

Jeg vet det at grunnen til at min kjære ikke ønsker flere er fordi han vil gi de to vi har alt de måtte trenge og mer til. Og så er det siste soverommet i huset mindre, og han vil ikke at noe skal bli urettferdig. Han er verdens beste pappa, og gjør alt for barna sine.

Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje bare høre deres tanker.

Jeg har tenkt så mye på dette, og jeg kan ikke gå resten av livet å tenke sånn. Går det over? Hva viss min kjære absolutt ikke vil? Jeg vet at viss jeg hadde blitt gravid så hadde han vært en like god far uansett hva han først ikke ville. Men jeg vil ikke gå bak ryggen hans og fjerne spiralen heller.

Kanskje ha det som det er for nå. Vi har sagt at det kanskje kan bli en attpåkladd senere så jeg begynner på pilla igjen etter at nr 2 er født. Mannen skal ikke gjøre noe i tilfelle vi ombestemmer oss. Han var også fast bestemt på kun to barn. Men ble enig i å ikke sterilisere seg i tilfelle vi ombestemmer oss senere. Jeg er bare 27 år så har mange år på oss.

Ja, jeg vil virkelig ikke at han skal gjøre det. Jeg var helt enig en stund, men nå er jeg veldig usikker. Jeg er bare 24, så har jo mange år på meg jeg også. Jeg håper han endrer mening når vi har litt mer av det økonomiske på plass :)

Det er nok mange som føler det slik. Vet at mannen min også har det slik. Han vil prøve på en til, mens jeg har sagt nei. Vi er litt eldre enn dere da, så det er mye av grunnen til at jeg ikke vil ha flere. Men kanskje du er heldig å han snur etterhvert? Regner med dere har små barn, og da kan det være vasnklig for noen å se for seg enda flere :p

Jeg var der en periode... Men etter en stund fant jeg ut at jeg ikke ønsker et barn som mannen ikke ønsker...
Men siden mannen aldri kom seg til legen og jeg ikke tåler noe prevensjon blir det en til...

Jeg ville ha en til "litt senere", altså samme følelse som deg. Mannen min ville og skulle ikke ha flere barn.
Fordi vi aldri har trengt prevensjon, og jeg har store utfordringer med å få barn - og brukt 1 år med hormoner osv osv for å få de 2 vi har tenkte vi ikke på prevensjon en gang.
I sommer (hatt lyst et års tid) fikk jeg en god følelse av hvor vi var og gikk opp hvor fornøyd jeg var med de 2 fantastiske skapningene vi har! Altså, følelsen om "litt senere" gikk over. :)
Men gjett hva som skjedde da!? Joda, jeg ble gravid!!!! Så etter mange tanker og følelser fra oss begge skal vi nå få nr 3!! ;)
Så; lykke til - du blir nok fornøyd uansett:)

Jeg vet min mor fikk lyst på en skikkelig attpåklatt da hun var 35. Min far er en god del eldre og nektet. Tror hun syntes det er litt bittert i dag, men på samme tid forstår hun vel også faren min. Han er 60 nå, og sjeleglad for han ikke har en niåring i huset...

Vet min nabo er 48 år å hon sa det till meg en dag. Eg saknar dypt den 4 barnet eg ikkje fick. Hon tenkte på detta enda hon den ønskan hon hade om å han en till.

Vi har to barn fra før født i 06 og 08. Var fast bestemt på at det skulle bare være to. Men nå 7år etter den minste har vi bestemt oss for å prøve en siste gang på nr3. Men vi har også bestemt at vi skal bare prøve til nyåret... Da har vi bestilt time for sterilisering. Å uansett hva det ender med, føler jeg meg rolig på begge ting.

Samme her, jeg var 100% sikker på at 2 var mer enn nok. Men nå som barnet nermer seg året så klarer jeg ikke tenke på annet enn et tredje barn. Mannen min var den som ville har tre, og han vil fortsatt det. Pga fødselskader jeg er redd skal forverre seg er jeg veldig i tvil.

Back
Topp