Estimert vekt :)

*treSmå*enTil*

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Er idag 28+2 og lillegutt er estimert til å være 1380gr nå :) hun var så usikker på avlesing av kurven så hun sa hun trodde han lå midt på.

Hvilken erfaringer har dere?:)

Her stemte det ikke i det hele tatt. Var på ul tre dager før jeg fødte og fikk estimert vekten til en halv kilo mer enn han egentlig var.

Her var estimering feil med ca. 400g da eg var på ul 2 uker før fødsel :-)

På ul 3 uker før fødsel sa de 3400 ca, på ul 2 dager før hun ble født sa de 2600, hun kom ut 2570. Ble da igangsatt pga lav vekt på siste ul. Så første stemte ikke, andre var mer samstemt med virkeligheten.

Var på ul 2 uker før fødselen og ble estimert til 3,2kg. Kom ut 3,5 så stemte bra :)

Her stemte estimeringen. Var på ul i uke 30, og ble estimert til ca 3000 g. Ble estimert på nytt i uke 42+2 til 3300 g. Lillemor kom 15 timer senere; 3370 g :)

Hadde estimering fire uker før termin og det stemte nesten på grammet med begge

Her stemte det veldig bra. Ble estimert til 3800 g fem dager før hun ble født, var 4115 g når hun ble født.

Her stemte estimeringene meget bra! Hadde jevnlige målinger gjennom absolutt hele svangerskapet og gutten min var omtrent på grammet den størrelsen han var anslått til.

Mini ble estimert til ca 3800g, han var bare 2875g...

Han var forøvrig estimert til litt under 1.200 gram på samme tidspunkt som din lille baby og var 3.000 gram til termin :).

Her stemte det ikke, de estimerte 37-3900g og han var 3190g da han kom ut 12 timer senere :p

Back
Topp